Na ulicy Przybyszewskiego między al. Śmigłego-Rydza i ul. Grabową kończy się demontaż torowiska tramwajowego. Nowe tory mają zostać ułożone do końca roku – Zarząd Inwestycji Miejskich twierdzi, że nie ma zagrożeń dla terminu. Od wykonania zadania zależy wznowienie ruchu nie tylko na Przybyszewskiego, ale też na przecinającej się z nią Kilińskiego.
Choć ruch tramwajów na omawianym odcinku wyłączono już na początku roku, przebudowa rozpoczęła się
dopiero w połowie kwietnia. Po dwóch tygodniach pracownicy wykonawcy zakończyli frezowanie jezdni. Trwa demontaż szyn, a w niektórych miejscach – już także płyt torowych. Przy skrzyżowania z ul. Kilińskiego usuwane są kolizje z instalacjami podziemnymi. Wkrótce mają zacząć się prace teletechniczne.
Ulica Przybyszewskiego na wskazanym odcinku (i dalej w stronę centrum do Placu Reymonta) była jednym z pierwszych odcinków łódzkiej sieci, na którym w latach 90. zastosowano technologię płyty węgierskiej. Torowisko było lepiej wygłuszone i zużywało się wolniej, niż przy poprzednio stosowanych rozwiązaniach. Niestety, po blisko 30 latach od jego ułożenia wymiana była już konieczna.
Po modernizacji linia na Przybyszewskiego zostanie wyposażona w ogrzewanie zwrotnic oraz ułatwiające wsiadanie przystanki wiedeńskie z elektronicznymi tablicami informacyjnymi. Na peronach pojawią się także wiaty, ławki oraz stojaki rowerowe. Skrzyżowania zostaną podłączone do obszarowego systemu sterowania ruchem. Najważniejszą zmianą będzie jednak odtworzenie wszystkich możliwości skrętu oraz przejazdu północ – południe na skrzyżowaniu Przybyszewskiego – Kilińskiego, zlikwidowanych w marcu 2021 r. podczas
remontu interwencyjnego. Po zakończeniu inwestycji tramwaje będą mogły wrócić na cały odcinek Kilińskiego na południe od al. Piłsudskiego aż do pętli Dworzec Łódź Chojny.
Całości dopełni zieleń (w tym – nowo posadzone drzewa: robinie akacjowe, klony zwyczajne, lipy i topole), chodniki i zjazdy, kanalizacja deszczowa oraz odwodnienie jezdni. Poza tym wymienione będą szyny pod stanowiskami transformatorów. Nowe będzie też oświetlenie i sygnalizacja świetlna.
Na czas przebudowy ulicy komunikację zastępczą (autobusy linii Z7) skierowano równoległymi ulicami: Zarzewską i Milionową. Niestety, na tej drugiej stan przystanków zastępczych urąga jakimkolwiek standardom: całą infrastrukturę przystankową stanowią słupki z rozkładami jazdy oraz rozsypany na trawniku przy opasce jezdni szuter.