Zgodnie z planem realizowana jest gruntowna przebudowa budynku dworca Łódź Kaliska. W praktyce wiąże się ona z powstaniem nowego gmachu. Do jego otwarcia pozostało nieco ponad pół roku.
W 2023 r. zakończyła się przebudowa układu torowego i peronów na stacji Łódź Kaliska. Niemal równocześnie rozpoczęto jednak prace w samym budynku dworcowym oraz na placu przed gmachem od strony al. Bandurskiego. Pasażerowie wciąż muszą więc liczyć się z poważnymi utrudnieniami w poruszaniu się po węźle, które są szczególnie istotne, gdy zaistnieje konieczność przesiadki pomiędzy peronami grupy zachodniej (nr 1, 2 i 3) oraz wschodniej (nr 4 i 5).
Prace są już bardzo zaawansowane
Inwestor zapewnia jednak, że przebudowa posuwa się naprzód. W praktyce stary budynek dworcowy zostanie zastąpiony nowym, który będzie częściowo wykorzystywać elementy konstrukcyjne swojego poprzednika. – Zakończył się już montaż szklanego świetlika na budynku dworca, wylano też posadzki wewnątrz obiektu – opisuje postępy Agnieszka Jurewicz z Wydziału ds. Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych.
– Wykonawca montuje aluminiowe okna, kontynuuje także prace tynkarskie wewnątrz budynku – relacjonuje nasza rozmówczyni. W pomieszczeniach sanitarnych trwają już roboty wykończeniowe. Na placu przed dworcem powstała kanalizacja, w tym deszczowa, a także instalacja wodociągowa. Prowadzone są prace z branży elektrycznej i teletechnicznej.
– Trwa korytowanie pod konstrukcje nawierzchni drogowych oraz podbudowę pod nawierzchnię z kostki brukowej – usłyszeliśmy. Rozpoczęła się też budowa szybów windowych, które będą prowadzić na perony. Docelowo zmieniony układ komunikacyjno-przestrzenny obejmie m.in. drogę dla rowerów, chodniki, parkingi, w tym tzw. Kiss and Ride, postój taksówek i zatoki autobusowe. – Zamontowane zostaną wiaty przystankowe, wiaty rowerowe wraz ze stojakami, zbudowana będzie stacja ładowania pojazdów elektrycznych – zapowiada przedstawicielka PKP SA.
Prace rozbiórkowe były szersze, niż zakładano
Przy peronie nr 1 stanął już nowy budynek przeznaczony pod wynajem. – W związku z koniecznością wykonania robót dodatkowych związanych z demontażem elementów pokrycia dachowego rozpoznanych na etapie prowadzenia prac rozbiórkowych zawarliśmy aneks terminowo-kwotowy – mówi Agnieszka Jurewicz. Dodaje, że planowany termin zakończenia inwestycji to połowa przyszłego roku. Jest on więc zgodny z harmonogramem przedstawionym przez PKP SA niedługo po rozpoczęciu robót, a poślizg względem terminarza zakładanego przed startem inwestycji jest niewielki.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.