Łódzki samorząd potwierdził, że w połowie roku powinny zakończyć się mocno opóźnione prace przy torowisku tramwajowym w ciągu ul. Konstantynowskiej. Mają one pozwolić na przywrócenie komunikacji do Konstantynowa Łódzkiego. Inwestycja jest warta ok. 56 mln zł.
W styczniu tego roku burmistrz Konstantynowa Łódzkiego Robert Jakubowski zapowiedział, że w lipcu 2024 r. wznowione zostaną kursy linii tramwajowej 43 na odcinku Łódź – Konstantynów. Aby stało się to możliwe, musi zakończyć się opóźniona przebudowa torowiska na łódzkim odcinku podmiejskiej linii – od węzła Zdrowie do granicy administracyjnej miasta. Pierwotny harmonogram zakładał finalizację przedsięwzięcia w grudniu 2023 r., co jednak nie udało się z uwagi na przedłużające się procedury formalne.
Częściowo układany jest już nowy tor
Teraz nowy termin zakończenia modernizacji trasy potwierdziła stolica aglomeracji. – Zakończenie prac w czerwcu 2024 r. znacznie usprawni podróże pomiędzy Łodzią a Konstantynowem, tworząc nowy rozdział w historii komunikacji miejskiej w regionie – zapowiedziała Małgorzata Loeffler, rzeczniczka prasowa Zarządu Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Konstantynowa tramwaj podmiejski powinien więc ruszyć na swoją trasę pół roku po zakładanym terminie i pięć lat po zawieszeniu ruchu w 2019 r.
Przedstawicielka samorządu podsumowała także postępy na łódzkim odcinku trasy. – Od mostku przy ul. Krańcowej do zajezdni Brus wykonano już nowe koryto oraz podbudowę pomocniczą. Podbudowa zasadnicza od Prochowej do ronda Andersa jest już gotowa. Układanie torów na ok. kilometrowym odcinku jest w toku – usłyszeliśmy. Wylano poza tym fundamenty pod ok. 50 nowych słupów trakcyjnych.
Mniejszy udział środków europejskich
– Inwestycja obejmuje również prace mostowe, w tym konieczność odbudowy trzech mostków nad rzeczką Łódką – dodaje nasza rozmówczyni. Stary most przy ul. Krakowskiej został rozebrany. Przy Krańcowej i Lontowej wykonawca, konsorcjum Kemy – MPK-Łódź, zamontował nowe przyczółki i przęsła. Trwają prace związane z usuwaniem kolizji infrastrukturalnych i budową kanału technologicznego.
Wartość robót na łódzkim odcinku wynosi ok. 56,5 mln zł. W związku z opóźnieniem prac inwestycja została wpisana na listę tzw. operacji niefunkcjonujących. Oznacza to, że miasto zachowało tylko część dotacji unijnej przyznanej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020. Prace rozpoczęły się w 2022 r., a więc trzy lata po likwidacji przewozów związanej ze złym stanem technicznym starej infrastruktury.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.