Partner serwisu
Przestrzeń

Łódź ponownie wybierze wykonawcę dla Franciszkańskiej i krańcówki Północna

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź ponownie wybierze wykonawcę dla Franciszkańskiej i krańcówki Północna
fot UM Łódź
Zarząd Inwestycji Miejskich unieważnił rozstrzygnięcie przetargu na rozbudowę ul. Franciszkańskiej wraz z torowiskiem na odcinku od rejonu posesji nr 24 do ul. Północnej. Opcją objęte są prace na krańcówce Północna. Zamawiający przystąpi do ponownej oceny ofert. Postępowanie prowadzone jest w systemie zaprojektuj i wybuduj.

Zamówienie jest podzielone na zadania. Pierwsze obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót polegających na kompleksowej przebudowie ul. Franciszkańskiej w Łodzi od skrzyżowania z ul. Północną (włącznie ze skrzyżowaniem) na odcinku około 500 m do rejonu posesji nr 24 (dowiązanie do odcinka przebudowanego w ramach rozbudowy ul. Wojska Polskiego) wraz z torowiskiem tramwajowym, siecią trakcyjną, instalacjami podziemnymi i infrastrukturą towarzyszącą. Zadanie to obejmuje też opcję w postaci przebudowy układu torowego pętli tramwajowej Północna w dowiązaniu do realizowanego aktualnie torowiska tramwajowego w ciągu ul. Północnej. Z kolei drugie zadanie obejmuje budowę i przebudowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami w ul. Franciszkańskiej. Oczywiście zadanie to będzie realizowane w koordynacji z pracami drogowo-torowymi. Więcej o zakresie piszemy tutaj.

Oferty poznaliśmy w II połowie stycznia. Wystartowały trzy podmioty z ofertami na kwoty od 49,7 mln zł do 56,5 mln zł brutto. Budżet ZIM określony został na kwotę 32,351 mln zł brutto. Na początku marca Łódź wybrała wykonawcę. Wygrała Balzola Polska, która złożyła najtańszą ofertę – na kwotę 49,692 mln zł brutto, w tym 33,863 mln zł na zamówienie podstawowe (zadanie 1), 13,505 mln zł na krańcówkę Północna i 2,324 mln zł na roboty wodociągowo-kanalizacyjne (zadanie 2).

Wybór jednak nie utrzymał się. 27 marca zamawiający poinformował o unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty i przystąpieniu do powtórzenia czynności badania i oceny ofert zmierzającej do wyboru najkorzystniejszej oferty. Nie oznacza to jeszcze odrzucenia oferty Balzoli. Poza nią w przetargu swoje oferty złożyły firmy Strabag i Trakcja.

Na realizację zamówienia przeznaczono 42 miesiące. Jak zapowiada ZIM, wykonawca na prace projektowe będzie miał 12 miesięcy. To oznacza, że z pracami budowlanymi będzie mógł wejść najwcześniej w I kwartale 2025 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5