Mimo powtarzających się sygnałów o problemach z funkcjonowaniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej w Łodzi miasto utrzymuje, że skala awarii nie jest duża. Mają one też nie zdarzać się często. Zarząd Dróg i Transportu zapewnia także, że regularnie naprawia wszelkie urządzenia, które uległy awarii.
Do naszej redakcji regularnie docierają sygnały od czytelników dotyczące problemów z funkcjonowaniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej w Łodzi. Składają się nań przede wszystkim tablice świetlne na wybranych przystankach oraz aplikacje umożliwiające bieżące śledzenie ruchu. Dzięki nim możliwe jest też wygenerowanie tablicy odjazdów z przystanków, na których nie zainstalowano stacjonarnych urządzeń.
Część sytuacji potwierdziliśmy też sami. Przykładowo pod koniec marca zarówno tablice przystankowe, jak i aplikacje przez ok. dwa dni wskazywały tylko rozkładowe godziny kursowania autobusów i tramwajów. Dane nie były aktualizowane w czasie rzeczywistym.
W miarę możliwości miasto usuwa usterki
Mimo to służby miejskie nie potwierdzają dużej skali problemu. – W ostatnim czasie nie odnotowaliśmy awarii po naszej stronie, która mogłaby mieć wpływ na systemy informacji pasażerskiej – mówił nam na początku kwietnia Piotr Wasiak, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Zaznaczył on jednocześnie, że MPK nie zarządza elektronicznymi tablicami przystankowymi.
– Nie notujemy takich zdarzeń – stwierdza także Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, pytany o awarie tablic. Przyznaje jednocześnie, że zdarzają się pojedyncze przypadki usterek: wyłączeń lub uszkodzeń. – W miarę możliwości są one na bieżąco realizowane [naprawiane] – zapewnia.
Dynamiczna informacja niezbędna w dobie dynamicznych zmian
Sprawne działanie systemów dynamicznej informacji pasażerskiej jest tym ważniejsze, że wciąż duża część łódzkich torowisk pozostaje nieczynna. Skutkuje to koniecznością uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej w zamian za odwołane połączenia tramwajowe, a do zmian w układzie sieci dochodzi bardzo często. Dodatkowo sporo autobusów utyka w korkach, co negatywnie odbija się na płynności ruchu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.