Przebudowa fragmentu ul. Ogrodowej między Gdańską a Zachodnią zakończy się zgodnie z planem jeszcze w tym roku – zapowiadają władze Łodzi. Ulica zyska udogodnienia dla pieszych oraz więcej zieleni. Do końca roku powstanie też pierwsze z trzech zaplanowanych w okolicy przebić kwartałów.
Według wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Agnieszki Kowalewskiej-Wójcik przebudowa Ogrodowej jest na półmetku. – Zakończono przebudowę całej infrastruktury podziemnej. Trwa kładzenie pierwszych warstw bitumicznych po południowej stronie jezdni między Zachodnią a przebudowanym niedawno
odcinkiem Gdańskiej. Wykonawca potwierdza, że dotrzyma terminu, który upływa z końcem roku – mówi dyrektor. W ocenie ZIM obecny stopień zaawansowania prac potwierdza te deklaracje.
Główne zmiany, które nastąpią w efekcie przebudowy, to szersze chodniki i większa ilość zieleni. – Planujemy zasadzenie przy Ogrodowej nowych drzew i krzewów. Będą one jednak zasadzone tak, by nie zasłaniały Pałacu Poznańskich – zapowiada Magdalena Korycka-Korzeniowska z Wydziału Rewitalizacji Obszarowej ZIM. Ze względu na sąsiedztwo cennych zabytków, takich jak Pałac czy drewniany osiemnastowieczny kościół św. Józefa, projekt przebudowy był konsultowany z konserwatorem zabytków. Na Ogrodowej pojawią się ponadto meble miejskie, wśród nich – ławki, stojaki rowerowe oraz zdrój wody pitnej. Ulica zostanie objęta monitoringiem.
Po zakończeniu przebudowy jezdni samej Ogrodowej wykonawcy działający na zlecenie Zarządu rozpoczną przebijanie nowych ulic przez kwartały zabudowy. Pierwsza z nich, prowadząca z posesji przy Legionów 15 do skrzyżowania Zachodnia – Ogrodowa, będzie wybudowana jeszcze w tym roku. Kolejne połączą ul. Legionów 25 (przy Teatrze Powszechnym) z Gdańską 8 i Ogrodową 20 oraz Ogrodową 18 z Zachodnią 55. Budowa dwóch ostatnich rozpocznie się w 2019, a zakończy w 2020 r. Będą to ulice przeznaczone do ruchu pieszego i rowerowego, choć na tę zakończoną przy Zachodniej będą mogły wjeżdżać także samochody. Zaplanowano tam 27 miejsc postojowych, częściowo przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Według zapewnień Koryckiej-Korzeniowskiej przebicia kwartałów zaplanowano w taki sposób, by uniknąć wycinania istniejących drzew. Zagęszczanie siatki ulic poprzez budowę nowych dróg dojazdowych i pasaży pieszych to integralna część rewitalizacji obszarowej centrum. Celem jest ułatwienie mieszkańcom oraz inwestorom dostępu do terenów wewnątrz dużych łódzkich kwartałów.