Zakończyła się rozpoczęta we wrześniu przebudowa ul. Rydzowej - osiedlowej drogi na łódzkim Teofilowie. Ulica w nowym kształcie zyskała udogodnienia dla ruchu pieszego i rowerowego. Część zastosowanych rozwiązań przypomina przebudowaną w ubiegłym roku pobliską Rojną.
Mniej jezdni, więcej chodnika
Na całej długości drogi (ok. 700 metrów) nastąpiło zwężenie jezdni do dwóch pasów ruchu po 3,5 metra. Uzyskana w ten sposób przestrzeń posłużyła, między innymi, do zwiększenia szerokości chodników i wydzielenia miejsc parkingowych, których powstało 70. Wzdłuż ulicy wybudowano także drogę rowerową, łączącą istniejące trasy w Aleksandrowskiej i Rojnej (ten element inwestycji bywa krytykowany przez łódzkie środowiska rowerowe: według ich przedstawicieli budowa wydzielonej trasy wzdłuż drogi o tak niewielkim znaczeniu i skali ruchu była zbędna, a wydane na nią środki mogłyby zostać z większym pożytkiem wykorzystane gdzie indziej). Utworzono też parkingi rowerowe przy pawilonach handlowych.
Najważniejsza zmiana miała jednak miejsce przy skrzyżowaniu Rydzowa - Lniana (mniej więcej w połowie długości ulicy). Wybudowano tam rondo z wyspą najazdową. Takie rozwiązanie pozwoli połączyć płynność ruchu z możliwością przejazdu większych pojazdów. Poprzednia organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu (wyznaczenie ronda jedynie poprzez wymalowanie wyspy farbą) dezorientowała kierowców i prowadziła do kolizji.
Tendencja: więcej dla pieszych
Na całej długości ulicy podniesiono nawierzchnię na wyjazdach z osiedla, dając priorytet pieszym. Część przejść dla pieszych zyskała ponadto azyle. Oprócz tego wykonawcy inwestycji wymienili oświetlenie i infrastrukturę przystankową (na trasy wróciły cztery dzienne i jedna nocna linia autobusowa) oraz utworzyli nowe zieleńce.
Stosowanie rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu staje się standardem przy przebudowie dróg lokalnych i dojazdowych na łódzkich osiedlach. Na samym Teofilowie w podobny sposób przebudowano ul. Rojną, Grabieniec i Lnianą.
Przebudowa Rydzowej była finansowana ze środków budżetu partycypacyjnego na bieżący rok. Wycenione na 3,7 mln zł zadanie poparło 4380 łodzian.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.