Zapowiadana modernizacja budynku dworca Łódź Kaliska nie zakończy się w przyszłym roku. Przesunięcia w harmonogramie robót wynikają z koniecznych zmian w projekcie – tłumaczy właściciel obiektu, PKP SA. Spółka ogłosiła właśnie długo oczekiwane postępowanie przetargowe.
Pod koniec zeszłego roku zakończyła się modernizacja układu torowego i peronów stacji Łódź Kaliska. Zarządca samego budynku dworcowego, PKP SA, poinformował zaś o zbliżającym się zakończeniu prac projektowych dotyczących przebudowy gmachu. Zapowiedział też ogłoszenie przetargu na roboty budowlane i wskazał, że powinny one zakończyć się w 2024 r. Jeszcze przed wbiciem w ziemię pierwszej łopaty jest już jednak jasne, że termin ten nie zostanie dotrzymany.
Jest przetarg na remont gmachuOgłoszenie o postępowaniu w tej sprawie
pojawiło się ostatecznie pod koniec stycznia. – Przesunięcie terminu ogłoszenia przetargu wynikało z konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej wynikającej ze zmiany przepisów prawa – tłumaczy Agnieszka Jurewicz z Wydziału ds. Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych. Oferenci mogą składać swoje propozycje do końca lutego. Jeśli wybór wykonawcy przebiegnie bez problemów, inwestor spodziewa się, że same prace będą mogły rozpocząć się w drugim kwartale tego roku.
Poślizg będzie jednak mieć wpływ na termin zakończenia całej inwestycji. – Jeśli kolejne jej etapy będą realizowane zgodnie z harmonogramem, to planujemy zakończyć prace na początku 2025 r. – stwierdza bowiem nasza rozmówczyni. Zapowiada, że modernizacja pozwoli dostosować wnętrze obiektu do aktualnych potrzeb, ułatwi poruszanie się po dworcu osobom niepełnosprawnym i odmieni oblicze placu przed wejściem głównym. Mają tam pozostać pętla autobusowa i postój taksówek, ale pojawi się m.in. parkung typu kiss and ride dla odwożących pasażerów.
Prawie dwa lata utrudnień dla pasażerówNiedługo po zakończeniu mającej duży wpływ na ruch pociągów przebudowy układu torowego pasażerowie będą mudieli liczyć się z kolejnymi utrudnieniami, tym razem dotyczącymi samej odprawy. Na czas modernizacji dworzec wraz z głównym holem kas ma zostać wyłączony z użytku. – Obsługa zostanie przeniesiona do dworca tymczasowego – informuje przedstawicielka Polskich Kolei Państwowych.
Rola Łodzi Kaliskiej ma znacząco wzrosnąć po otwarciu budowanego tunelu średnicowego łączącego stację z Łodzią Fabryczną. Aktualnie dworzec obsługuje głównie połączenia lokalne i regionalne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przystaje tam też część przelotowych pociagów dalekobieżnych.