Zapowiadana od wielu lat droga rowerowa ze Starego Widzewa na Księży Młyn ma być gotowa w przyszłym roku. Łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił przetarg na jej budowę. Oferty można składać do 26 lipca.
Droga zostanie poprowadzona w śladzie dawnej bocznicy kolejowej zakładów Uniontex (tzw. Kolei scheiblerowskiej), której nawierzchnię rozebrano 20 lat temu. Jej kontynuacją ma być wyremontowana ulica Do Folwarku – dawna droga dojazdowa do zakładów Korchem, przy której niedawno powstało osiedle domków jednorodzinnych. Na zachodzie ma łączyć się z istniejącym fragmentem drogi rowerowej, dochodzącej łukiem do ul. Koci Szlak.
Już w 2012 r. budowę drogi dla rowerów przewidziano w Zintegrowanym Programie Rewitalizacji Księżego Młyna. Trasa ma ułatwić dojazd na zabytkowe osiedle z Trasy W-Z – obecnie rowerzyści mogą dostać się tu albo DDR wzdłuż al. Śmigłego-Rydza (nadkładając drogi), albo ruchliwymi ulicami takimi jak Przędzalniana czy Kilińskiego, albo wyłożoną „kocimi łbami” ul. Żelazną i Fabryczną.
Budowa ma potrwać nie dłużej, niż 8 miesięcy. Jako pierwszy będzie realizowany odcinek zachodni: przejazd przez ul. Przędzalnianą z sygnalizacją świetlną, wyniesione skrzyżowanie z pobliską ul. Fabryczną i asfaltowa DDR do al. Śmigłego-Rydza. Podczas zakończonej jesienią ubiegłego roku przebudowy alei
wykonano tu przejazd przez torowisko, choć już nie – wyprowadzenie przyszłej drogi na Księży Młyn przez chodnik.
Etap drugi, biegnący starotorzem bocznicy przez Park nad Jasieniem, ma już mieć przepuszczającą wodę nawierzchnię mineralno-żywiczną. Nieco większa będzie tu szerokość drogi (3 m zamiast 2 m). Na wysokości ul. Paryskiej znajdzie się rondo, na którym będzie odgałęziała się odnoga w stronę al. Piłsudskiego (Trasa W-Z). Główna część trasy skręci natomiast łukiem na południe i poprzez ul. Do Folwarku dotrze do ul. Milionowej. Otrzyma ona nową nawierzchnię z kostki betonowej, a w niektórych miejscach zostanie poszerzona z 3,8 do 5 m, by ułatwić mijanie się samochodów i rowerów. Ruch samochodów ma być ograniczony – przed wjazdami pojazdów nieuprawnionych mają bronić ulicy wysuwane słupki (choć należy zastrzec, że podobne urządzenia, zamontowane kilka lat temu na ul. Piotrkowskiej, nie są wykorzystywane). Przewidziano też elementy małej architektury oraz – podobnie jak na całej długości trasy – oświetlenie.
W przyszłości będzie możliwe wydłużenie drogi rowerowej o kolejne odcinki. Możliwości poruszania się rowerem po Łodzi poprawiłaby kontynuacja w kierunku południowym (do ul. Przybyszewskiego), północnym (do Parku 3 Maja i Baden-Powella), zachodnim (do Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i nowego osiedla Fuzja na terenach po Unionteksie) oraz wschodnim (brakująca, południowa nitka drogi rowerowej wzdłuż al. Piłsudskiego do Niciarnianej).