W połowie kwietnia poznamy oferty na zaprojektowanie modernizacji jednej z dwóch łódzkich zajezdni tramwajowych. Łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich rozpisał postępowanie na wybór wykonawcy. Zajezdnia ma zostać przystosowana do obsługi wagonów niskopodłogowych oraz rozbudowana o dodatkowe tory w hali.
Opracowanie dokumentacji projektowej będzie częścią projektu unijnego pod nazwą „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w Łodzi”, znanego pod skróconą nazwą „Tramwaj dla Łodzi”. Wartość całego przedsięwzięcia – wraz z modernizacją i budową nowych torowisk oraz zakupem taboru – wynosi 660 mln zł (w tym 411 mln zł dofinansowania z funduszy europejskich). Same prace w zajezdni będą kosztowały 40 milionów złotych.
Termin składania ofert wyznaczono na 15 kwietnia. Kryteria udzielenia zamówienia to w 60% cena, a w 20% – okres gwarancji jakości i rękojmi. Tyle samo punktów będzie przyznanych za doświadczenie zawodowe projektanta branży konstrukcyjno-budowlanej.
Choć na początku roku przedstawiciele ZIM oraz MPK
zapowiadali rozpisanie postępowania jeszcze w styczniu, ostatecznie ogłoszenie ukazało się dopiero przed kilkoma dniami. Aby pozostawić możliwość wprowadzenia korekt po fazie projektowania, wykonawca późniejszych robót budowlanych zostanie wybrany w osobnym przetargu. Zajezdnia musi być czynna przez cały czas przebudowy.
W efekcie przebudowy zajezdnia ma wzbogacić się o dwa dodatkowe tory w rozbudowanej hali (dziś jest ich 7) oraz o myjnię. Całą infrastruktura i wyposażenie hali obsługowo-naprawczej zostanie dostosowane do obsługi nowoczesnych wagonów niskopodłogowych (na początku ma ich tu trafić 30). Tor objazdowy zostanie przesunięty. Reszta zakresu to modernizacja torów (w tym na fragmencie ul. Pabianickiej przy wjeździe na teren zajezdni), oświetlenia i układu drogowego.