19 kwietnia zostaną otwarte oferty w przetargu na przebudowę odcinka ul. Kilińskiego w Łodzi. Zarząd Dróg i Transportu wymaga ukończenia prac do końca września – wciąż jeszcze oficjalnego terminu oddania do użytku pobliskiego dworca Łódź Fabryczna. Zarząd nie ujawnia założonego kosztorysu, nie chcąc skłonić wykonawców do składania zbyt wysokich ofert.
Odcinek między al. Piłsudskiego (Trasa W-Z) a Narutowicza liczy około 600 metrów długości. Całkowitej wymianie ulegnie nawierzchnia jezdni, torowisko tramwajowe, sieć trakcyjna oraz oświetlenie uliczne. – Ze względu na charakter ulicy, po której będzie odbywał się równocześnie ruch pojazdów samochodowych i szynowych, na całym odcinku wykonana zostanie nawierzchnia betonowa – zapowiada Piotr Grabowski ze ZDiT.
Perony przystanków tramwajowych zostaną wyniesione w podobny sposób, jak na ul. Piotrkowskiej na trasie ŁTR. Nowością będzie podświetlanie po zmroku ich krawędzi. – Podświetlenie to będzie zasilane z sieci oświetlenia ulicznego – wyjaśnia dyrektor ZDiT Grzegorz Nita. Na samych przystankach pojawią się wiaty nawiązujące wyglądem do stylu secesyjnego.
Wyniesienie przystanków sugeruje przynajmniej częściowe uspokojenie ruchu po przebudowie. – Na pewno komunikacja miejska będzie miała priorytet. A organizacja ruchu kołowego zależy od rozwiązań, jakie zostaną przyjęte na całym obszarze – mówi G. Nita. Odmawia jednak odpowiedzi wprost na pytanie, czy wprowadzenie ewentualnych ograniczeń dla ruchu samochodowego będzie zależało od budowy równoległego, południowego odcinka ul. Nowotargowej.
Na skrzyżowaniach z ul. Nawrot oraz Tuwima niezabudowane narożniki (w tym drugim przypadku chodzi o róg południowo-wschodni, na którym narożna kamienica jest wyraźnie odsunięta od jezdni) zaplanowano urządzenie nowych, niewielkich terenów zielonych. Z kolei w istniejącym parku im. Sienkiewicza drzewa i ogrodzenie mają doczekać się iluminacji.
Sąsiedni odcinek ul. Kilińskiego (Tuwima – Narutowicza), jako bezpośrednio przylegający do dworca Łódź Fabryczna (na wysokości ul. Traugutta ulica będzie przebiegać po stropie tzw. zachodniej głowicy manewrowej stacji), został objęty kontraktem na jego budowę. Trwają na nim prace związane z usuwaniem kolizji z instalacjami podziemnymi. Również ten etap według planu ma zostać zakończony 30 września.