Do 18 sierpnia można składać oferty w przetargu na projekt i wykonanie przebudowy ul. Szczecińskiej w Łodzi. Południowy fragment jednej z głównych ulic Teofilowa i Złotna zostanie kompleksowo przebudowany wraz z położoną przy nim pętlą autobusową. Pojawi się tu też ciąg pieszo-rowerowy.
W styczniu bieżącego roku
informowaliśmy, że Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił przetarg na wykonanie koncepcji przebudowy. Opracowanie stało się podstawą do rozpisania obecnego przetargu, choć zamówienie opublikowano nieco później, niż zapowiadali przedstawiciele Urzędu Miasta (początkowo planowano ogłosić je już w maju).
Modernizacja obejmie południową część ul. Szczecińskiej – od ul. Aleksandrowskiej (DK72) do granicy Konstantynowa Łódzkiego. Długość fragmentu to ok. 3,36 km. Samo skrzyżowanie Szczecińska – Aleksandrowska ma mieć zmienioną geometrię. Przewidziano przebudowę przejazdu tramwajowego, sygnalizacji oraz przystanków, a także wyznaczenie przejazdów rowerowych na wszystkich czterech wlotach.
Sama ul. Szczecińska otrzyma nową nawierzchnię. Na skrzyżowaniach z ul. Rojną i Rąbieńską oraz w miejscu przyszłego łącznika do budowanej drogi S14 powstaną ronda. Wzdłuż przebudowywanego odcinka ul. Szczecińskiej zaplanowano też po stronie wschodniej ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 metrów (niestety, przy zjeździe na drogę ekspresową nie przewidziano łącznika do drogi rowerowej, planowanej od strony Aleksandrowa Łódzkiego). Brakujące odcinki chodników zostaną uzupełnione. Z myślą o przyszłej budowie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wykonawca ma pozostawić pas techniczny w pasie drogowym. Na przystankach autobusowych przy Aleksandrowskiej i Rojnej mają pojawić się elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.
Pętla autobusowa Teofilów Rojna ma zostać zmodernizowana. Również położona obok pętla tramwajowa Teofilów Szczecińska zmieni swój układ, lecz później. Koncepcję jej przebudowy zamówiono w styczniowym przetargu, zastrzeżono jednak, że prace będzie mogły zostać przeprowadzone osobno. Pętla stanie się pętlą lewostronną – z peronami przystankowymi wewnątrz, a nie na zewnątrz owalu. Pojawi się tu też dodatkowy, trzeci tor odjazdowy.