Najważniejsza łódzka trasa tramwajowa z północy na południe zyskała kolejną parę podwójnych przystanków. Przedłużone perony na skrzyżowaniu Zachodnia – Legionów mają poprawić płynność ruchu i ułatwić przesiadki.
Przebudowa peronów była częścią większej inwestycji –
modernizacji ul. Legionów. Przez kilka miesięcy z powodu prac przystanki tramwajowe nie działały, a miejsca zatrzymania autobusów jadących Zachodnią przeniesiono w inne miejsce. Dziś jednak wszystkie przystanki na skrzyżowaniu powróciły na stałe miejsca.
Możliwość zatrzymywania przy tym samym peronie dwóch składów jednocześnie ma
zwiększyć przepustowość trasy oraz upłynnić ruch, poprawiając punktualność. Budowa tylko pojedynczych przystanków na śródmiejskim odcinku trasy była jednym z większych błędów, popełnionych podczas przebudowy tzw. Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (linia Chocianowice – Helenówek przez Piotrkowską, al. Kościuszki i Zachodnią) w latach 2007-2008. Tramwaje oczekujące na odjazd często blokują kolejne składy, które nie mogą w tym czasie otworzyć drzwi, by wpuścić i wypuścić pasażerów. Efektem są zatory tramwajowe, powstające zwłaszcza w godzinach szczytu.
Zmiana tego stanu przebiega powoli. Podczas
modernizacji Trasy W-Z w 2015 r. w podwójne perony wyposażono węzeł przesiadkowy Piotrkowska Centrum na jej przecięciu z ŁTR. W następnym roku na podwójny
przebudowano przystanek al. Kościuszki – Struga, którego wydłużenie było przegłosowanym przez łodzian wnioskiem do budżetu obywatelskiego. W przyszłości po dwa składy mają mieścić perony na skrzyżowaniu al. Kościuszki – Zielona – Zachodnia, zamkniętym obecnie z powodu budowy podziemnego przystanku kolejowego Łódź Centrum w tunelu średnicowym. Teraz kolejna para przystanków powstała na skrzyżowaniu z ul. Legionów.
Na nowych przystankach, choć już oddanych do użytku, trwają prace – nie zamontowano jeszcze np. barierek. Pasażerowie mogą za to korzystać z nowych wiat – po jednej na wysokości przedniej części pierwszego i drugiego tramwaju. Nie wymieniono natomiast elektronicznych tablic informacyjnych z 2008 r., których liczba wersów (4) wydaje się zbyt mała jak na przystanek obsługiwany przez 5 linii tramwajowych. Nadal zbyt mała jest również szerokość peronów, co utrudnia poruszanie się po nich.
Sama przebudowa ul. Legionów – choć najważniejszy odcinek między Placem Wolności a Gdańską oddano do użytku na początku marca – nadal nie została ukończona. Na dalszym odcinku do ul. Żeligowskiego, a także na Cmentarnej, torowisko i sieć jest niemal kompletne – nie widać jednak zjazdów międzytorowych, na których wagony dwukierunkowe mogłyby tymczasowo zmieniać kierunek jazdy. Ostatnio podawany termin ukończenia (po wielokrotnych przesunięciach) to
czerwiec bieżącego roku.