Łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę ciągu pieszo-rowerowego. Obok budowy dalszego odcinka drogi rowerowej na Księży Młyn będzie to najważniejsza tegoroczna inwestycja rowerowa.
Droga dla pieszych i rowerzystów ma powstać po wschodniej stronie al. „Waltera” Janke, między Obywatelską a al. Wyszyńskiego. Inwestycji będzie towarzyszyła przebudowa chodników, czterech przystanków autobusowych, sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. „Waltera” Janke – Bratysławska – Wyszyńskiego, a także łącznika pomiędzy al. Waltera-Janke a ul. Nad Karolewką. Przewidziano ponadto ustawienie elementów małej architektury i uporządkowanie terenów zielonych.
Oferty można składać do czwartku (22 lutego). Wszystkie prace projektowe i budowlane mają zostać wykonane w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy.
Na jednej z map składających się na dokumentację zamówienia można natknąć się na ciekawostkę dotyczącą łódzkiej sieci tramwajowej. Od linii w al. Wyszyńskiego na schemacie odbija na południe dwutorowa odnoga, przechodzi pod wiaduktem drogowym ul. Maratońskiej i kolejowym linii 14, by następnie skręcić na wschód w ul. Nowe Sady. Jest to pozostałość po snutych w latach 70. XX wieku planach budowy alternatywnego połączenia tramwajowego osiedla Retkinia. Ul. Nowe Sady wraz z torowiskiem miałaby po drugiej stronie linii kolejowej 25 łączyć się z ul. Wróblewskiego, po której tramwaje jeździły do początku lat 80. ubiegłego wieku. Obecność wspomnianych torów na świeżo przygotowanym schemacie świadczy o tym, że władze Łodzi nie porzuciły zamysłu, o którym większość mieszkańców dawno już zapomniała lub nigdy nie słyszała – a rezerwy terenu są utrzymywane.
Oprócz tego ZIM zamierza w tym roku kontynuować budowę
drogi rowerowej na Księży Młyn. Do powstałego w ubiegłym roku odcinka od Przędzalnianej do estakady al. Śmigłego Rydza przy Zbiorczej ma dołączyć fragment wzdłuż Parku na Jasieniem z odnogami do al. Piłsudskiego i wzdłuż ul. Do Folwarku do Milionowej. Po południowej stronie al. Piłsudskiego od Paryskiej do Niciarnianej ma zaś powstać ciąg pieszo-rowerowy. Inne plany to budowa połączenia rowerowego ul. Braterskiej ze skrzyżowaniem al. Jana Pawła II – Obywatelska oraz Łazowskiego i al. Matek Polskich ze Rzgowską (dwie ostatnie będą sfinansowane ze środków budżetu obywatelskiego). Rowerzyści zyskają też infrastrukturę wybudowaną przy okazji inwestycji drogowych i tramwajowych: Wojska Polskiego, al. Śmigłego-Rydza, Przybyszewskiego i Konstantynowskiej.