Istotnym skutkiem wprowadzenia nowych przystanków na żądanie ma być w opinii łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu zwiększona płynność ruchu drogowego na ul. Zakładowej. Organizator przewozów jeszcze w tym roku przedstawi listę kolejnych przystanków, przy których niebawem autobusy zatrzymają się warunkowo. Dokona także korekt rozkładów jazdy, o które wnioskowało MPK-Łódź.
Dużą nowością w skali łódzkiej komunikacji miejskiej są wciąż przystanki na żądanie. Dopiero jesienią tego roku Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi wdrożył to rozwiązanie na pierwszych kilku ulicach. W listopadzie – jak opisywaliśmy na naszych łamach – pojawiły się kolejne dwa stanowiska funkcjonujące w takim trybie: na skrzyżowaniu ulic Zakładowej i Józefiaka.
Kolejne rozszerzenie sieci przystanków „NŻ” będzie ogłoszone jeszcze w grudniuTym razem przyczyną zmiany charakteru przystanku nie była jedynie chęć skrócenia czasu podróży pasażerów autobusów linii 72D, 82 w wariantach A i B, 90 w wariantach A, B i C oraz andrespolskich 201 i 202. – Ul. Zakładowa stanowi obecnie objazd dla modernizowanej ul. Rokicińskiej, co spowodowało zwiększenie natężenia ruchu. Przystanek na żądanie upłynni w tym miejscu przejazd autobusom i pozostałym uczestnikom ruchu – tłumaczy Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT.
Organizator przewozów jest zadowolony z efektów, jakie przyniosło wyznaczenie przystanków na żądanie. – Obecnie pracujemy nad kolejnymi liniami, na których chcemy wprowadzić to rozwiązanie. Jeszcze w tym roku, po opracowaniu listy przystanków i rozkładów, przedstawimy, gdzie pojawią się kolejne przystanki na żądanie – zapowiada przedstawiciel Zarządu.
Wniosek MPK o zmianę rozkładu jazdy zostanie uwzględnionyZaznacza on, że pierwszy okres wprowadzania takich przystanków ma charakter pilotażowy, a kolejne rozszerzenie listy miejsc, w których autobus zatrzyma się jedynie warunkowo, pozwala na zebranie cennych doświadczeń. Przyznaje też, że początkowe plany dotyczące skracania czasów przejazdu były nieco zbyt optymistyczne. – Niebawem wprowadzimy poprawkę [
rozkładu jazdy linii 68], ponieważ skrócenie czasu o pięć minut było zbyt dużym założeniem. Najprawdopodobniej dodamy dwie minuty. Nadal będziemy zyskiwać na czasie przejazdu, a przejazd odbywać się będzie bardziej płynnie [niż przed wyznaczeniem przystanków „NŻ”] – mówi nasz rozmówca.
Według zapewnień Tomasza Andrzejewskiego nowa formuła przystankowa spotkała się z pozytywnym przyjęciem ze strony podróżnych. – Nie mieliśmy uwag odnośnie do sposobu sygnalizowania zatrzymania autobusu czy zamieszczonych informacji – dodaje rzecznik ZDiT