Kolejne wagony Moderus LF 06 AC trafią do Łodzi dopiero w przyszłym roku. Termin dostawy całej serii 30 tramwajów do końca 2023 r. ma być jednak niezagrożony – informuje łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich. Najbliższe dni będą okresem gruntownych testów nowego typu taboru.
– W drugiej połowie grudnia rozpoczną się badania homologacyjne prowadzone przez Poznański Instytut Technologiczny – informuje rzeczniczka Zarządu Inwestycji Miejskich Małgorzata Loeffler. Jeszcze w grudniu – niezależnie od oficjalnej prezentacji
pierwszego egzemplarza, zaplanowanej na najbliższy wtorek – ma się odbyć kilka nocnych przejazdów technicznych po łódzkich torowiskach.
Równolegle będą trwały szkolenia dla pracowników łódzkiego MPK. Będą one prowadzone zarówno na łódzkiej sieci, jak i w zakładzie Modertrans w Biskupicach. Do eksploatacji liniowej Moderusy wejdą w 2023 r. – ZIM nie precyzuje, w którym kwartale to nastąpi. Nie wiadomo też na razie, jakie linie będą obsługiwały.
Nie dostaliśmy też dokładnej odpowiedzi na pytanie o harmonogram dostaw. – Kolejne tramwaje będą sukcesywnie przyjeżdżać począwszy od stycznia 2023 r. – mówi tylko Loeffler. Jak zapewnia, mimo
znacznego opóźnienia nie ma zagrożenia dla rozliczenia pozyskanego na inwestycję dofinansowania z funduszy unijnych.
Moderusy mają stacjonować
w zajezdni Chocianowice. Jej modernizacja ma zakończyć się w ostatnim kwartale przyszłego roku. Pierwsze nowe wagony mogą jednak zostać do niej skierowane już wcześniej, po ukończeniu pośrednich etapów przebudowy. – Zajezdnia cały czas obsługuje ruch tramwajów, niewykluczone więc, że nowe wagony z kolejnych dostaw będą stacjonowały właśnie tam (w ukończonej części zajezdni) – deklaruje Loeffler.