Czy nieczynne torowisko w ul. Warszawskiej doczeka się remontu? Miasto twierdzi, że konieczne jest jego ułożenie w nowym śladzie, a to możliwe ma być dopiero w ramach przyszłej perspektywy finansowej UE. Na powrót tramwajów do pętli Marysin-Warszawska poczekamy więc jeszcze bardzo długo, a przeprowadzenie prac nie jest pewne, bo plany magistratu są mgliste i uzależnione od powodzenia wniosków o dotacje zewnętrzne.
Łódzka sieć tramwajowa pogrążona jest w
opisywanym na naszych łamach kryzysie. Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi zapewnia przy tym, że ma konkretne plany wznowienia ruchu na większości z zamkniętych w ostatnim czasie odcinków. Prace projektowe toczą się lub mają się toczyć wkrótce w zakresie linii na Koziny, na ul. Legionów oraz na Doły. Co jednak z nieczynnym odcinkiem ul. Warszawskiej?
Miasto czeka na nową perspektywę unijnąMiasto zapowiada przebudowę całego układu ulicy. Ma być to konieczne, aby ułożyć torowisko w nowym śladzie. Samorząd argumentował bowiem zawieszenie ruchu brakiem możliwości przeprowadzenia niezbędnych prac dotyczących sieci trakcyjnej, bo część słupów ją podtrzymujących stoi na gruntach prywatnych. Na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy gruntowny remont mógłby się rozpocząć.
Na pewno nie stanie się to jednak w najbliższym czasie. – Przeprowadzenie prac możliwe jest w przyszłej perspektywie unijnej – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. – Złożyliśmy już wniosek do portfela inwestycyjnego, aby starać się o środki zewnętrzne, jak tylko zostaną otwarte konkursy – zapewnia.
Trudniej nie tylko z Warszawskiej, ale i ze ZgierzaPóki co z dużymi utrudnieniami muszą się jednak liczyć mieszkańcy końcowego odcinka ul. Warszawskiej i ulic poprzecznych, ale także ci, którzy korzystali z pętli tramwajowej jak z węzła przesiadkowego. Na skrzyżowaniu Warszawskiej z Wycieczkową można było bowiem przesiąść się z autobusów jadących ze Zgierza i z dużego kompleksu leśnego Łagiewniki do tramwaju jadącego na duże osiedla mieszkaniowe dzielnicy Bałuty oraz wjeżdżającego w inne rejony centrum niż te obsługiwane przez linie autobusowe. Obecnie taka podróż wymagałaby aż dwóch przesiadek: przy Wycieczkowej i przy tymczasowym krańcu Marysin Skrzydlata, gdzie zaczyna się czynny odcinek sieci tramwajowej.
Nie każdy kurs tramwajowej trójki jest jednak skomunikowany z zastępczą linią Z3. Sytuacja ta raczej się nie zmieni, bo krótka trasa obsługiwana jest jednym autobusem.