Modernizacja al. Śmigłego-Rydza w Łodzi powoli zbliża się ku końcowi. Według Zarządu Inwestycji Miejskich budowa przebiega „zgodnie z obecnym harmonogramem”, zakładającym oddanie feralnego odcinka do użytku w październiku. Trwa budowa torowiska i dokańczanie wschodniego wiaduktu drogowego.
Jedna z najbardziej pechowych łódzkich inwestycji (datę ukończenia przekładano już dwukrotnie, a
opóźnienie w stosunku do pierwotnego terminu wynosi już 16 miesięcy) ma – według zapewnień władz Łodzi – zostać ukończona najpóźniej w październiku tego roku. Jak twierdzi zastępca dyrektora ZIM ds. inwestycji liniowych Renata Zatorska-Sytyk, wykonano już ok. 75% zakresu kontraktu (ostatnio,
na początku lutego, podawano wartość 70% – trzeba jednak mieć na uwadze, że przez długi czas mieliśmy do czynienia z ostrą zimą). Trwa wymiana gruntów, układanie szyn i płyt torowych w obrębie przyszłego pasa autobusowo-tramwajowego, a także brukowanie chodników i peronów przystankowych.
– Przez najbliższe pół roku będą kontynuowane prace przy budowie wiaduktu, dalszej części torowiska oraz oświetlenia. Ustawione zostaną słupy trakcyjno-oświetleniowe wraz z rozwieszeniem sieci trakcyjnej. Na wschodniej nitce jezdni, na odcinku od Milionowej do Tymienieckiego, powstanie jej zupełnie nowa konstrukcja wraz z odcinkiem drogi przy najeździe na wiadukt – zapowiada Zatorska-Sytyk. Po stronie wschodniej między Przybyszewskiego a Księżym Młynem powstaną ciągi pieszo-rowerowe, a na wybranych odcinkach – chodnik i osobna droga rowerowa. W przygotowaniu są nasadzenia zieleni.
Warta 97,27 mln zł przebudowa al. Śmigłego-Rydza jest częścią
„Tramwaju dla Łodzi” – pakietu dofinansowanych przez UE inwestycji na rzecz poprawy jakości łódzkiej komunikacji tramwajowej. W jego skład wchodzi także przebudowa innych odcinków sieci (Przybyszewskiego, Kilińskiego, Kopcińskiego, Rzgowska i zakończona już
Dąbrowskiego). Oprócz tego zaplanowano budowę dwóch nowych odcinków torowiska – w al. Grohmanów oraz ul. Broniewskiego, a także
modernizację zajezdni Chocianowice i zakup
30 niskopodłogowych wagonów tramwajowych.