Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
31-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM
Fot. Kasper FiszerTramwaj w Pabianicach
Bardzo opóźnione prace nad dokumentacją Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego na razie nie rozpoczną się. Urząd Miasta Łodzi tłumaczy, że musi wziąć pod uwagę zmiany zaproponowane przez władze Pabianic. Te co prawda nadal zainteresowane są wspólną inwestycją w tramwaje podmiejskie, ale jedynie w zakresie zakupu taboru.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o kolejnym opóźnieniu w realizacji koreferatu projektu Łódzki Tramwaj Metropolitalny. Dalsze odsuwanie w czasie przygotowań do dużej inwestycji, która miała objąć wszystkie istniejące podłódzkie tramwajowe trasy podmiejskie, może doprowadzić do zaniechania jej przeprowadzenia. Samorządy sąsiadujących z Łodzią gmin rozpoczęły już bowiem starania o pozyskanie funduszy na niezbędny remont niezależnie od koordynowanej przez Łódź koncepcji ŁTM.

Łódź: Reagujemy na propozycje Pabianic

Urząd Miasta Łodzi tłumaczył, że w związku z uzyskaniem przez Pabianice i Ksawerów dofinansowania na remont trasy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego konieczna jest analiza zakresu rzeczowego, jaki miałoby mieć uzupełnienie do istniejącej już wstępnej dokumentacji projektowej. Tłumaczenie to mogło budzić zdziwienie, bo władze Pabianic nie wystąpiły oficjalnie z porozumienia regulującego przygotowania do ŁTM. Deklarowały tez, że wciąż są zainteresowane jego realizacją, bo zapowiadany remont ze środków RPO dotyczy tylko spraw infrastrukturalnych, podczas gdy ŁTM zakładał także m.in. wymianę taboru.

Łódzki magistrat wskazuje jednak, że przeprowadzenie wspomnianej analizy okazało się konieczne w związku ze stanowiskiem samych Pabianic. – Na początku października wpłynęło do nas pismo z Pabianic proponujące korektę zakresu rzeczowego koreferatu i uzupełnień do studium wykonalności dla projektu Łódzki Tramwaj Metropolitalny – mówi Piotr Wasiak z Zarządu Inwestycji Miejskich UMŁ. Zmiany, o które wnioskowały Pabianice, są zgodne z przewidywaniami.

Pabianice zainteresowane wyłącznie taborową częścią wspólnego projektu

– Obejmują one bowiem po pierwsze wyłączenie z zakresu analizy wszystkich zagadnień dotyczących infrastruktury tramwajowej w Pabianicach i Ksawerowie – opisuje Piotr Wasiak. – Po drugie zaś dotyczą wykonania dla Pabianic i Ksawerowa analiz wyłącznie w zakresie możliwości pozyskania środków unijnych na zakup taboru – uzupełnia. UMŁ prowadzi obecnie prace mające doprecyzować nowy zakres ŁTM.

Wciąż nie znamy jednak konkretnego terminu, w którym mogłyby rozpocząć się konkretne przygotowania. Wydaje się więc, że każdy dodatkowy dzień zwłoki oddala samorządy aglomeracji łódzkiej od realnej szansy na przeprowadzenie wspólnej inwestycji. Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień proponował niedawno, by poszczególne gminy aplikowały o środki w ramach przyszłej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej w formule zbliżonej do tej, którą tym razem wykorzystały Pabianice. Stan niektórych tras najprawdopodobniej będzie jednak wymagać o wiele szybszej interwencji.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Komunikacja

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Kasper Fiszer 05 października 2018

Łódź: Praktyczny koniec wizji tramwaju metropolitalnego

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Kasper Fiszer 12 lipca 2017

Zgierz: Trudno dokonywać mniejszych napraw tramwaju

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Kasper Fiszer 07 maja 2017

Zobacz również:

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Komunikacja

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Kasper Fiszer 05 października 2018

Łódź: Praktyczny koniec wizji tramwaju metropolitalnego

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Kasper Fiszer 12 lipca 2017

Zgierz: Trudno dokonywać mniejszych napraw tramwaju

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Kasper Fiszer 07 maja 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5