Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi po raz drugi unieważnił wybór wykonawcy na przebudowy końcowego odcinka torowiska wzdłuż al. Rydza-Śmigłego i Niższej. Czy dojdzie do zmiany wykonawcy?
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę kolejnego odcinka ul. Rydza-Śmigłego – Niższa – od skrzyżowania z Dąbrowskiego do ul. Śląskiej. W zakres prac wchodzi też przebudowa wlotów ul. Broniewskiego wraz z budową rozjazdów pod przyszłe torowisko w tej ulicy. Długość przebudowywanego odcinka to 1,1 km, a długość projektowanych torów wynosi 1567 mtp. Powstanie infrastruktura dla rowerów. Więcej o zakresie prac piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy jeszcze w grudniu. Wystartowało siedem firm z ofertami na kwoty od 76,427 mln zł do 103,977 mln zł. Żadna nie zmieściła się więc w budżecie określonym na 71,522 mln zł brutto. Ostatecznie Łódź dopłaciła i przed połową marca przetarg został rozstrzygnięty. Dwie oferty, złożone przez Balzolę i Trakcję, zostały odrzucone. Wygrał Strabag z trzecią najtańszą ofertą – na kwotę 83,049 mln zł.
Od rozstrzygnięcia odwołały się jednak zarówno Trakcja, jak i Balzola – KIO nakazała przywrócenie ofert. 10 maja postępowanie zostało ponownie rozstrzygnięte. Wygrała Trakcja, która złożyła najtańszą ofertę – na kwotę 76,427 mln zł. Teraz jednak ZIM poinformował o unieważnieniu wyboru najkorzystniejszej oferty i przystąpieniu do ponownej oceny ofert.
Na realizację robót przeznaczono 17 miesięcy. Natomiast na przełomie II i III kwartału 2024 r. powinien ruszyć przetarg na budowę nowego torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza do ul. Rzgowskiej. Inwestycja będzie realizowana od 2025 do 2027 r.