Pomimo wymuszenia zmiany trasy łódzkiej tramwajowej linii turystycznej nie doszło do znaczącego spadku liczby przewożonych pasażerów. Popularnością cieszy się też specjalna linia autobusowa. Łodzianie mogą skorzystać z tegorocznych atrakcji przygotowanych przez MPK i partnerów do końca września.
Wyłączenie z ruchu szeregu odcinków łódzkiej sieci tramwajowej sprawiło, że tegoroczna linia turystyczna podobnie jak w 2022 r. – nie dociera do obszarów zielonych. W zeszłych latach specjalne linie obsługiwane historycznym taborem dowoziły m.in. do parku na Zdrowiu czy w rejon kompleksu leśnego Łagiewniki (pętla Marysin-Warszawska). Obsługiwały też malowniczy odcinek podmiejski do Lutomierska.
Historyczny tramwaj to atrakcja sama w sobie
Tym razem tramwajowa linia 0, która funkcjonuje w każdą sobotę i niedzielę do 1 października, kursuje na trasie Radiostacja – Narutowicza – Łódź Fabryczna – Kilińskiego – Piłsudskiego – węzeł Piotrkowska-Centrum – Piotrkowska – pl. Niepodległości – Rzgowska – Dąbrowskiego – Dworzec Łódź-Dąbrowa. – – Nie ma większych zmian co do taboru – mówi Bartosz Stępień z Działu Promocji MPK-Łódź. Linię obsługują więc należący do MPK skład 5N-5ND, prywatny Sanok oraz należące do Klubu Miłośników Starych Tramwajów 803N i GT6.
Jak zapewnia nasz rozmówca, nie doszło do spadku zainteresowania połączeniem. – Łódzkie linie turystyczne same w sobie cieszą się zainteresowaniem łodzian i turystów niezależnie od przebiegu tras – tłumaczy. KMST poinformowało, że połączenia są częścią wojewódzkiego szlaku zabytków techniki, na którym znalazła się też np. rogowska wąskotorówka.
Ciekawy tabor autobusowy
Pewne nowości wprowadzono natomiast na linii autobusowej 100, która łączy dworzec Łódź Fabryczna z osiedlem Retkinia. – Grupa Czerwony Ikarus postarała się o takie perełki jak Ikarus 160P Zemun czy Volvo 7000 – opisuje nasz rozmówca. Szwedzkie autobusy były eksploatowane przez MPK od pocz. XXI w.
Ikarusy z belgradzkiej fabryki dawnego koncernu montowane w zakładach w Jelczu nie były natomiast nigdy wykorzystywane przez miejskiego przewoźnika. Jeden taki autobus eksploatował zaś PKS Łódź. Nietypowy pojazd obsługiwał m.in. bezpłatną linię dowożącą do centrum handlowego M1 przy ul. Brzezińskiej. MPK podkreśla, że współpraca ze współorganizującym turystyczne linie Klubem Miłośników Starych Tramwajów jak zwykle przebiega wzorowo.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.