Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Tramwaje wrócą na Niższą dopiero za cztery lata

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Tramwaje wrócą na Niższą dopiero za cztery lata
fot. Kasper FiszerTramwaj na ul. Niższej
Nieprędko doczekamy się przywrócenia komunikacji tramwajowej do pętli u zbiegu ulic Niższej i Śląskiej. Prace remontowe na tym nieczynnym odcinku rozpoczną się za około rok i potrwają aż do 2026 r. Inwestycja ma być połączona z pracami na al. Śmigłego-Rydza.

Łódzka sieć tramwajowa wciąż pogrążona jest w kryzysie, bo szereg odcinków, na których nie toczą się prace remontowe, pozostaje zamknięty dla ruchu. Tramwajem nie dojedziemy więc m.in. do pętli Dąbrowa – Niższa, która dawniej funkcjonowała również pod nazwami Niższa lub Śląska. Trasa biegnąca w ciągu ul. Śląskiej pozostaje zamknięta od czterech lat, a lokalny samorząd poinformował, że na jej ponowne otwarcie poczekamy drugie tyle.

Powrót tramwaju trzy lata później, niż zakładano

W 2020 r. urząd miasta wskazywał, że planuje przywrócić przejezdność odcinka do 2023 r. Plany te uległy zmianie i choć magistrat zapewnia, że nadal chce wznowić obsługę trasy, podaje obecnie o wiele odleglejsze terminy. – Remont tego odcinka jest związany z kolejnym etapem przebudowy al. Śmigłego-Rydza od Dąbrowskiego do Broniewskiego. Prace obejmą także właśnie ul. Niższą – mówi Małgorzata Loeffler, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi.

Prace mają rozpocząć się na przełomie 2023 i 2024 r., a więc już po planowanym wcześniej terminie ich zakończenia. Aktualne założenia mówią natomiast o finalizacji robót w 2026 r. Oznacza to niemal dekadę przerwy w tramwajowej obsłudze sporego osiedla wieżowców ciągnącego się wzdłuż torów.

Autobus zastępuje „trzynastkę” na niemal całej trasie

Mieszkańcy tej części Dąbrowy muszą korzystać z komunikacji zastępczej. Linia Z13 początkowo pozwalała dojechać do centrum Łodzi, ale po zamknięciu kolejnych ulic została wydłużona tak, że pokrywa większość przebiegu zawieszonej całkowicie tramwajowej „trzynastki”. Problemem w funkcjonowaniu połączenia pozostają liczne korki w centrum miasta, w których utykają opóźnione autobusy.

Choć początkowo ruch tramwajów na Niższej został zawieszony w związku ze zmiana układu tras wywołaną remontami, stan techniczny linii po jej czasowym zamknięciu zdecydowanie się pogorszył. Przerwana została też ciągość torów, bo jedna z szyn została zaasfaltowana. Na samej pętli doszło zaś do kradzieży sieci trakcyjnej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5