Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Trasa na Warszawską zamknięta na lata

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
10-06-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Trasa na Warszawską zamknięta na lata
fot. Kasper FiszerTramwaje linii 3 kursują już na trasie objazdowej
Spełnia się czarny scenariusz dotyczący końcowego odcinka trasy tramwajowej na ul. Warszawską: będzie ona zamknięta dla ruchu nie przez tygodnie czy miesiące, a lata. Miasto chce ją bowiem zmodernizować dopiero w ramach przyszłej perspektywy budżetowej UE. Zdaniem miejskich urzędników naprawa bieżąca sieci trakcyjnej, która zapewniłaby możliwość utrzymania przejezdności, jest niemożliwa ze względu na kwestie własności gruntów.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o zawieszeniu ruchu tramwajowego na ul. Warszawskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Skrzydlatą do pętli Marysin Warszawska u zbiegu Warszawskiej i Wycieczkowej. Łódzkie MPK podkreśliło, że nie skieruje tam swoich tramwajów do czasu przeprowadzenia prac remontowych. Zarządca infrastruktury miejskiej potwierdza natomiast, że modernizacja torowiska i sieci energetycznej będzie możliwa najwcześniej za kilka lat. Do tego czasu mieszkańców tej części miasta wozić będą autobusy zastępcze.

Właściciele posesji domagają się zabrania słupów trakcyjnych

Wciąż trwa montaż rozjazdu nakładkowego w miejscu, w którym tymczasowo – choć na długo – kończyć się będzie trasa linii nr 3. Na razie więc tramwaje kierowane są na pętlę Żabieniec, a na nowy kraniec Skrzydlata pojadą za około tydzień. Jak przekonuje rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi Tomasz Andrzejewski, wstrzymanie ruchu na przeszło kilometrowym odcinku do pętli jest związane bezpośrednio ze złym stanem sieci trakcyjnej i brakiem możliwości jej szybkiej naprawy.

– Słupy trakcyjne zzlokalizowane są tam na prywatnych posesjach. W przypadku niektórych z nich wystosowane są roszczenia o ich zabranie z posesji – mówi. – W innej lokalizacji słup stoi na prywatnej działce, która jest ogrodzona, ale niezamieszkana. Kwestie własnościowe i brak możliwości dostępu do słupów, a co za tym idzie – brak możliwości wjazdu ciężkim sprzętem i wykonania napraw bieżących spowodował konieczność zawieszenia ruchu – tłumaczy nasz rozmówca. Dodaje, że aby przywrócić przewozy, trzeba w obliczu opisanych trudności przeprowadzić kompleksową przebudowę układu drogowego i na nowo zaaranżować przestrzeń, ustawiając słupy w nowych miejscach.

Trójka nie pojedzie także na Widzew

W obecnym przekroju zdaniem ZDiT nie ma bowiem możliwości przestawienia słupów istniejących lub ustawienia tymczasowych. Na szeroką inwestycję nie ma zaś dziś zagwarantowanych środków. – Plan przebudowy wpisaliśmy do portfela inwestycyjnego na przyszłą perspektywę finansową [UE], aby uzyskać na ten cel dofinansowanie – zapowiada Tomasz Andrzejewski. Nie wydaje się więc realne, by rzeczywiste prace remontowe rozpoczęły się przed rokiem 2021. Niepewna jest też przyszłość odcinka w sytuacji, w której miasto nie utrzyma unijnego wsparcia.

Skrócenie trasy „trójki” na jednym jej końcu wymusiło także... skrócenie jej z drugiej strony. Kiedy więc po montażu rozjazdu tramwaje dojadą na kraniec przy Skrzydlatej, będą kursować stamtąd przez centrum miasta do pl. Niepodległości, a nie ul. Przybyszewskiego w kierunku pętli przy ul. Rokicińskiej. – Na Widzewie w zastępstwie linii 3 pojadą linie 7A i 7B. Podyktowane jest to ograniczoną liczbą tramwajów dwukierunkowych – tłumaczy rzecznik ZDiT. Pomiędzy Skrzydlatą a pętlą Marysin Warszawska pojedzie natomiast autobus zastępczy Z3.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5