Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź. Trzy z czterech parkingów wielopoziomowych w budowie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Zarząd Inwestycji Miejskich

Podziel się ze znajomymi:

Jednym z dużych zadań inwestycyjnych w ścisłym centrum Łodzi są parkingi wielopoziomowe. Rok temu prace zostały wstrzymane, ale w ostatnich tygodniach maszyny i robotnicy znów pracują. Jednak zakończenie inwestycji w tym roku stało się już niemożliwe.

Miasto, w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego z firmą Duna Polska (dawniej: Mota-Engil), realizuje projekt czterech parkingów wielopoziomowych. Blisko 900 miejsc zaplanowano przy ulicach: Wschodniej 62/64, Wschodniej 67, Tuwima 12 oraz alei Kościuszki 42.

W trzech lokalizacjach prace na początku roku znów ruszyły


Urząd Miasta Łodzi przy placu budowy obiektu przy ulicy Tuwima, a de facto obecnie przy pasażu Margaret Thatcher, potwierdził w ostatnim tygodniu lutego, że znów trwają prace przy budowie trzech parkingów.

– Znajdujemy się w samym centrum miasta, w którym łączą nam się projekty rewitalizacyjne. Jest to niezbędna inwestycja dla mieszkańców, przedsiębiorców i turystów, którzy do naszego miasta przyjeżdżają i nas odwiedzają – mówi Kamila Osicińska – p.o. dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi.

Nowe parkingi będą oddane partnerowi prywatnemu na okres 29 lat. On za pomocą operatora będzie zarządzał obiektami oraz czerpał zyski z opłat parkingowych. Po upływie tego okresu parkingi przejdą na własność miasta.

– Z korzyścią dla mieszkańców Łodzi i miasta oraz oczywiście z korzyścią biznesową dla nas możemy realizować ten projekt. Postępy idą fantastycznie, mamy nadzieję, że uda nam się skończyć wcześniej, chociaż z tym nigdy nie wiadomo – tłumaczy Wojciech Styliński, dyrektor techniczny Immo Park Łódź.

Wiadomo, że budynki będą wyposażone w pewne rozwiązania ekologiczne, ale takie które można było wprowadzić bez konieczności zmniejszania liczby miejsc parkingowych. Zastosowane zostanie więc oświetlenie ledowe czy lepsza izolacja ścian. W przyszłości na dachach parkingów będzie można posadzić roślinność. Natomiast nie będzie zastosowania wody deszczowej do wykorzystania np. w ogólnodostępnych publicznych toaletach czy lokalach usługowych.


Materiały Urzędu Miasta Łodzi | Aktualnie obowiązujące terminy ukończenia trzech z czterech parkingów wielopoziomowych w Łodzi

Ile miejsc i jakie ceny w parkingach wielopoziomowych w Łodzi?

W sumie w nowych parkingach będzie dostępnych blisko 890 miejsc oraz 20 punktów ładowania samochodów elektrycznych.
  • ul. Tuwima 12 - 118 miejsc i 3 punkty ładowania,
  • ul. Wschodnia 67 - 218 miejsc i 5 punktów ładowania,
  • ul. Wschodnia 62/64 - 258 miejsc i 6 punktów ładowania,
  • al. Kościuszki 42 - 292 miejsca i 6 punktów ładowania.
Oznacza to, że za półtora roku przybędzie nowych miejsc do parkowania w kwartale ulic: al. Kościuszki, ul. Zamenhofa/ul. Nawrot, ul. Sienkiewicza/ul. Wschodniej oraz ul. Jaracza. Czy zapobiegnie to tzw. patoparkowaniu? To się dopiero okaże.

Naturalnie pojawia się pytanie o ceny parkowania w tych nowoczesnych obiektach. Inwestor na razie o tym nie mówi. Zapewnia jednak, że jeżeli będą wyższe, to nie będą one aż tak wysokie w stosunku do opłat w Strefie Płatnego Parkowania w Łodzi. Na pewno zostaną przygotowane specjalne oferty dla mieszkańców czy podmiotów chcących wynająć więcej miejsc. Na szczegóły będzie trzeba jeszcze poczekać.

Największy parking wielopoziomowy w Łodzi nadal opóźniony


Patrząc na grafikę, którą zaprezentował łódzki magistrat bez problemu nie odnajdziemy czwartej lokalizacji - alei Kościuszki 42. To jednocześnie obiekt o największej liczbie zaplanowanych miejsc parkingowych, ma tam być ich 292. Co to oznacza dla projektu łódzkich parkingów wielopoziomowych? Od dyrektora technicznego Immo Park Łódź słyszymy, że w przyszłym tygodniu odbędzie się kolejna rozprawa w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym.

– Liczymy na powodzenie całej procedury. Jeżeli sąd odrzuci zażalenie na pozwolenie na budowie, w naszej ocenie niesłuszne, to w ciągu kilku miesięcy budowa powinna się rozpocząć – tłumaczy Wojciech Styliński.

Usłyszeliśmy też, że w związku z kwestiami sądowymi, jest opóźnienie wobec pierwotnego harmonogramu. Jeżeli uda się zgromadzić wszystkie potrzebne dokumenty, to prace ruszą także w czwartej lokalizacji. Nie nastąpi to jednak w ciągu kilku czy kilkunastu dni.

– Proces budowlany jest procesem złożonym. Mając wszystkie dokumenty myślę, że w dwa miesiące będzie można rozpocząć prace, to bezpieczny termin – zaznacza Piotr Koczwara, dyrektor wykonawczy Duna Polska.

Wiadomo, że koniec prac według aktualnych założeń ma nastąpić między drugim a trzecim kwartałem 2026 roku. Nie dotyczy to lokalizacji przy alei Kościuszki. Tutaj optymistycznie można byłoby spodziewać się zakończenia inwestycji na przełomie 2026 i 2027 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5