Na ul. Rewolucji 1905 r. w Łodzi trwa wyznaczanie dwukierunkowego pasa dla rowerów. Zajmie on miejsce jednego z dotychczasowych pasów ruchu dla samochodów. Jest to drugie takie rozwiązanie w mieście.
Rewolucji 1905 r. od lat 80. XX wieku jest ulicą jednokierunkową, wyprowadzającą ruch z ścisłego śródmieścia na wschód. Po przebudowie jeden kierunek ruchu dla samochodów zostanie utrzymany, jednak dla rowerzystów ulica stanie się dwukierunkowa. Na odcinku od ul. Kilińskiego do Uniwersyteckiej pojawi się dwukierunkowy pas dla rowerów (nazywany też drogą rowerową), biegnący po północnej (lewej) stronie jezdni między miejscami parkingowymi a chodnikiem.
Przy skrzyżowaniach z ul. Kilińskiego i Sterlinga zostaną wymalowane śluzy rowerowe. Na tym drugim pojawi się także lewoskręt przeznaczony tylko dla rowerzystów. Na wszystkich skrzyżowaniach cała infrastruktura rowerowa zostanie pomalowana na czerwono.
Od blisko roku podobne rozwiązanie istnieje
na równoległej ul. Jaracza między Kopcińskiego a Uniwersytecką. Obie drogi wraz z łączącą je ul. Wierzbową utworzą ciąg umożliwiający dojazd z kampusu Uniwersytetu Łódzkiego do Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego tej uczelni. Aby ułatwić przedostanie się przez dwujezdniową ul. Uniwersytecką, na skrzyżowaniu Rewolucji – Uniwersytecka – Wierzbowa zaplanowano przejazd rowerowy.
Ulica Rewolucji 1905 r. między Piotrkowską a Sterlinga jest przebudowywana w ramach
rewitalizacji obszarowej centrum Łodzi. Zmiany objęły, między innymi, zwężenie jezdni w celu uspokojenia ruchu oraz dosadzanie drzew.