Z blisko rocznym opóźnieniem w stosunku do planów zacznie się budowa podziemnej ulicy Hasa przy dworcu Łódź Fabryczna i kompleksie EC1. Władze Łodzi chcą za jej pomocą rozwiązać problem spodziewanego zwiększenia ruchu samochodów po ukończeniu kolejnych inwestycji w Nowym Centrum Łodzi. Na razie trwa organizowanie zaplecza budowy.
Po zakończeniu prac obecna ul. Hasa będzie miała dwie równoległe części: naziemną i podziemną. Ta ostatnia będzie miała 6,5 m głębokości, pół kilometra długości i 10 m szerokości. Jej zadaniem będzie zapewnienie dojazdu do przyszłego trzypoziomowego parkingu podziemnego na 311 miejsc przy centrum kulturalno-rozrywkowym EC1 i do przyszłych obiektów na działkach sprzedawanych przez władze Łodzi prywatnym inwestorom. Podziemna jezdnia połączy ul. Kilińskiego (rampa zjazdowa znajdzie się między budynkami PGE a biurowcem mBanku) z rondem pod wiaduktem al. Rodziny Scheiblerów. Po drodze do obsługi przyszłych parkingów podziemnych przy biurowcach oraz pod przyszłym Rynkiem Kobro zostanie wykonanych siedem zjazdów. Droga będzie wyposażona w instalacje oddymiające i przeciwpożarowe oraz ciągi ewakuacyjne.
Część naziemna stanie się natomiast przyjazną dla pieszych przestrzenią z zielenią i ławkami. Umożliwi ona wygodne dojście do EC1 z dworca Łódź Fabryczna. Charakter ulicy (nazywanej niekiedy woonerfem) ma odpowiadać zaplanowanemu w sąsiedztwie
Rynkowi Kobro, którego budowa została jednak na razie odsunięta w bliżej nieokreśloną przyszłość.
Droga będzie budowana metodą podstropową. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami prace budowlane rozpoczną się od strony Kilińskiego. Na czas inwestycji ul. Hasa zostanie zamknięta. Wcześniej to samo stanie się z prowizorycznym parkingiem naprzeciwko EC1.
Jak swego czasu
informowaliśmy, inwestycja początkowo
miała rozpocząć się wiosną ubiegłego roku. Nie udało się jednak dotrzymać tego terminu. W marcu rozpoczęto tylko prace przygotowawcze[]. W końcu wszystkie trudności udało się jednak pokonać. – Zakończyliśmy wszelkie uzgodnienia z właścicielami terenów, w tym firmą Ghelamco, aby uzgodnić stworzony projekt i uzyskać dostęp do działek na czas budowy – zapewnia wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Katarzyna Mikołajec.