Długo oczekiwane otwarcie pierwszej nitki wiaduktu Przybyszewskiego stało się faktem. Nowa przeprawa służy autobusom – których układ linii został nieco zmieniony w stosunku do stanu sprzed budowy – i samochodom. Trwają intensywne prace przy drugiej nitce oraz przygotowania do wyburzenia trzeciej – przesunięcie terminu jest jednak coraz bardziej prawdopodobne.
Zgodnie z zapowiedziami prace przy budowie pierwszej, północnej nitki przeprawy zakończyły się w lipcu. W nocy z czwartku na piątek wiadukt udostępniono kierowcom. Teraz rozpocznie się wyburzanie ostatniej czynnej części starego obiektu z 1977 r. – nitki południowej.
Po kilku latach ograniczeń tonażu pojazdów (na stary wiadukt mogły wjeżdżać tylko samochody osobowe i dostawcze do 3,5 tony DMC) na ul. Przybyszewskiego pojawiła się więc ponownie przeprawa mogąca przenosić ruch cięższych pojazdów. Możliwe stało się tym samym unormowanie ruchu autobusów, choć układ ich tras nie powrócił w pełni do kształtu sprzed roku 2019. Na stałą trasę powróciły linie: 96 i nocna N5 w wariantach A i B, które odcinek między al. Śmigłego-Rydza a ul. Lodową pokonują znów, jadąc prosto Przybyszewskiego. To samo dotyczy zastępującej tramwaje linii Z7.
Warianty 96A i 96B zostały zlikwidowane. W zamian za jeden z nich linia 64 (warianty: A i B) powróciła na ul. Widzewską. Z powodu prac budowlanych przy dwóch pozostałych nitkach wiaduktu 64A jednak nie może jednak przejeżdżać przez Papierniczą do pętli Urząd Skarbowy Widzew – kończy trasę na pętli Cmentarz Zarzew, do której dojeżdża prosto przez Lodową.
Na Przybyszewskiego pojawiła się też linia, której przed wycofaniem autobusów tam nie było. Mowa o 75 w wariantach A i B, wydłużonej ponownie do pętli Dworzec Łódź Widzew. Poprzednio, przed skróceniem trasy, pojazdy tej linii dojeżdżały do al. Piłsudskiego przez al. Śmigłego-Rydza (a jednokierunkowo w stronę dworca – przez krótki czas – ul. Przędzalnianą). Teraz łódzki Zarząd Dróg i Transportu postanowił skierować ją Niciarnianą. Przed 2019 r. ulica ta była obsługiwana przez linię 80, której postanowiono jednak nie wycofywać z objazdowej trasy przez ul. Puszkina. Skręt z Przybyszewskiego w Niciarnianą odbywa się z nowego wiaduktu poprzez tymczasowy łącznik. Zmieniono też trasę dojazdu linii 75 na sam dworzec – odbywa się on dłuższą trasą przez ul. Augustów.
Inwestycja o wartości ponad 87 mln zł polega na budowie nowych wiaduktów drogowych z trzema pasami ruchu każdy. Środkowa nitka będzie przeznaczona da tramwajów i autobusów, kursujących po wspólnym pasie przez wspólny przystanek. Za kilka lat pod wiaduktem powstanie
przystanek kolejowy Łódź Zarzew. Tramwajowo-autobusowo-kolejowy węzeł przesiadkowy zostanie uzupełniony przez parkingi „Parkuj i Jedź”.
Na ukończenie prac zostało niecałych 5 miesięcy. Wybudowanie w tym czasie dwóch kolejnych nitek przeprawy, z których tylko jedna zaczęła już powstawać (trwa wykonywanie filarów), należy uznać za dość wątpliwe. Być może inwestor, aby nie tracić pozyskanych na budowę funduszy unijnych, zdecyduje się na wykonanie do końca okresu rozliczeniowego całego zakresu finansowanego ze środków UE i kontynuowanie pozostałych prac w roku 2024.