Jedną z najważniejszych zalet sprowadzonych do Łodzi używanych wagonów NF6D jest ich dwukierunkowość. Ich zakup okazał się kluczowy m.in. dla zachowania komunikacji w ciągu ul. Warszawskiej. W najbliższym czasie łódzki przewoźnik nie będzie jednak szukać możliwości zakupu kolejnych egzeplarzy.
Łódzkie MPK, które przez lata podchodziło ze sporą rezerwą do pomysłów zakupu wagonów używanych, obecnie ma w swojej flocie sporo pojazdów, które wcześniej eksploatowane były w innych miastach. Część takich wagonów spółka przejęła z likwidowanych przedsiębiorstw Międzygminna Komunikacja Tramwajowa i Tramwaje Podmiejskie. Część – typy M8C, częściowo GT8N i NF6D – sprowadziło już samo MPK.
Na razie bez planów zakupowychSpółka właśnie zapowiedziała jednak plany
kasacji części wagonów z bogatą historią. Mowa tu o typach M6S (przejętych od MKT) i być może o GT6 (z przeszłością zarówno w MKT, jak i w TP). Czy zostaną one zastąpione innymi pojazdami zza zachodniej granicy, ale już nowszej generacji? Wszystko wskazuje na to, że tak się nie stanie.
Spytaliśmy bowiem miejskiego przewoźnika, czy ten planuje sprowadzenie do Łodzi kolejnych wagonów NF6D lub podobnych. Być może niebawem takich pojazdów będą pozbywać się przedsiębiorstwa z Halle czy Erfurtu. – W nabliższym czasie nie zamierzamy kupować wagonów od przewoźników z tych miast – poinformowała nas jednak Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.
Wciąż mało wagonów dwukierunkowychWarto w tym miejscu podkreślić większą niż pierwotnie zakładano rolę wagonów NF6D w obsłudze łódzkiej komunikacji. Po zawieszeniu kursowania linii 3 na końcowym odcinku trasy w ul. Warszawskiej tramwaje nie mogą już zawracać na pętli. Tymczasowy rozjazd przy ul. Skrzydlatej pozwolił jednak zachować możliwość obsługi połączenia przy pomocy wagonów dwukierunkowych. Kursują tam właśnie wagony NF6D sprowadzone z Bochum.
Dwukierunkowe są jednak także przeznaczone do kasacji M6S. O dużym zapotrzebowaniu na wozy z dwiema kabinami sterowniczymi świadczy fakt, że linię 3 skrócono także z drugiej strony, by zredukować liczbę niezbędnych do jej obsługi pojazdów.