Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź. Wkrótce przetarg na przebudowę Strykowskiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-12-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź. Wkrótce przetarg na przebudowę Strykowskiej
fot. ZDiT Łódź
W najbliższych dniach łódzki Zarząd Dróg i Transportu planuje ogłoszenie przetargu na projekt przebudowy odcinka ul. Strykowskiej (DK-1, DK-14) na odcinku od granicy miasta do ul. Wycieczkowej. Projekt ma zakładać kompleksową przebudowę drogi w istniejącym śladzie według tzw. modelu szwedzkiego. Chodzi o układ pasów ruchu 2+1, w Polsce znany już choćby z obwodnicy Żyrardowa (DK-50).

Bezpieczeństwo ponad przepustowością

Na odcinku o długości około 2 km droga ma mieć trzy pasy ruchu. Środkowy z nich będzie na przemian do dyspozycji kierowców z jednej lub drugiej strony. – Zaleta takiego rozwiązania to przede wszystkim bezpieczeństwo. Użytkownicy takiej drogi rzadziej wyprzedzają w niebezpiecznych miejscach. Wyprzedzać można bowiem tylko tam, gdzie droga w kierunku, w którym jedziemy, rozszerza się do dwóch pasów – wyjaśnia przyczyny przyjęcia takiego założenia rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Wojciech Kubik. Kierunek ruchu na środkowym pasie ma zmieniać się, w zależności od odcinka, co 0,5 do 2 km.

Zamawiający nie przewiduje znaczącego wzrostu przepustowości. Inwestycja ma bowiem rozpocząć się już po oddaniu do użytku odcinka autostrady A1 Stryków – Tuszyn, kiedy to, według przewidywań Zarządu, opartych m. in. na aktualizacji Studium Systemu Transportowego Łodzi, ruch na Strykowskiej ma poważnie zmaleć. – Strykowska przestanie wtedy być głównym dojazdem z Łodzi do węzła autostrad w Strykowie. Dlatego wcześniejsze modele, które mówiły o konieczności budowy 2 pasów ruchu w każdą stronę, wydają się niezasadne. Będziemy mieli wjazd na autostradę przy Brzezińskiej i Rokicińskiej, w planach jest też trzeci etap Trasy Górna, która zapewni dojazd do węzła Romanów z południowej części Łodzi – wylicza Kubik.


Większy widok mapy

Zyskają mieszkańcy i rowerzyści

Po otwarciu autostrady Strykowska będzie nadal pełniła rolę dojazdu do węzła, ale w ograniczonym zakresie. Dodatkowym argumentem za "modelem szwedzkim" jest w tym przypadku bliskość zabudowań. ZDiT nie planuje też podniesienia dopuszczalnej prędkości.

Omawiany odcinek Strykowskiej jest miejscem częstych wypadków z udziałem pieszych. Bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu ma zostać poprawione poprzez budowę chodników i dróg rowerowych, a także oświetlenia ulicznego przy istniejących przejściach dla pieszych. Wstępne założenia przewidują też zamontowanie sygnalizacji świetlnych i wyznaczanie dodatkowych przejść tam, gdzie okaże się to konieczne.

Projekt za rok, początek prac w 2016 roku

Według zapowiedzi Zarządu, przetarg na projekt ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach, a z pewnością przed końcem roku. Koszt wykonania dokumentu oszacowano na ok. 900 tys. zł. – Koszty przebudowy będziemy szacowali dopiero na podstawie gotowej dokumentacji. Rozstrzygnięcia przetargu spodziewamy się za nieco ponad miesiąc. Na przełomie wiosny i zimy powinny się rozpocząć prace projektowe – mówi rzecznik miejskiej instytucji.

Gotowego projektu można spodziewać się w grudniu przyszłego roku. Prace budowlane, jeśli wierzyć zapowiedziom Zarządu, rozpoczną się dopiero po ukończeniu A1 Stryków – Tuszyn, a więc – o ile przekładane już wielekroć terminy zostaną tym razem dotrzymane – najwcześniej latem 2016 roku. – Nie chcemy tworzyć utrudnień na tym odcinku, dopóki jest on obciążony tak bardzo, jak obecnie – uzasadnia Kubik.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy Jork. Samochody receptą na korki? Tak sądzi gubernator

Przestrzeń

Nowy Jork. Samochody receptą na korki? Tak sądzi gubernator

Jakub Dybalski 20 czerwca 2017

Poznań. Kolejna rewolucja komunikacyjna

Komunikacja

Poznań. Kolejna rewolucja komunikacyjna

Olga Plesińska 25 sierpnia 2016

Warszawa. Podczas majówki remonty ulic

Przestrzeń

Warszawa. Podczas majówki remonty ulic

jd, inf. pras. 29 kwietnia 2016

Warszawa. Inwestycje ZDM w 2014 roku

Przestrzeń

Warszawa. Inwestycje ZDM w 2014 roku

Edyta Wsół 07 stycznia 2015

Lublin: Skanska przebudowała miejską ulicę

Przestrzeń

Lublin: Skanska przebudowała miejską ulicę

Edyta Wsół 16 grudnia 2014

Zobacz również:

Nowy Jork. Samochody receptą na korki? Tak sądzi gubernator

Przestrzeń

Nowy Jork. Samochody receptą na korki? Tak sądzi gubernator

Jakub Dybalski 20 czerwca 2017

Poznań. Kolejna rewolucja komunikacyjna

Komunikacja

Poznań. Kolejna rewolucja komunikacyjna

Olga Plesińska 25 sierpnia 2016

Warszawa. Podczas majówki remonty ulic

Przestrzeń

Warszawa. Podczas majówki remonty ulic

jd, inf. pras. 29 kwietnia 2016

Warszawa. Inwestycje ZDM w 2014 roku

Przestrzeń

Warszawa. Inwestycje ZDM w 2014 roku

Edyta Wsół 07 stycznia 2015

Lublin: Skanska przebudowała miejską ulicę

Przestrzeń

Lublin: Skanska przebudowała miejską ulicę

Edyta Wsół 16 grudnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5