Łódź rozpisała dwa przetargi na przebudowę nieczynnej trasy tramwajowej w ciągu Wojska Polskiego i Strykowskiej. Pierwsze dotyczy przebudowy torowiska, a drugi – budowy krótkiego przedłużenia do przystanku ŁKA Marysin, z tunelem pod ul. Inflancką. Jeśli oferty będą zbyt drogie, miasto rozstrzygnie tylko pierwszy przetarg i uruchomi opcję zakładającą budowę krańca w tańszym wariancie – dla taboru dwukierunkowego.
Oba przetargi zostały
uruchomione przed końcem roku. Przedmiotem jednego z nich jest przebudowa linii tramwajowej w ulicy Wojska Polskiego na odcinku od ul. Franciszkańskiej do ul. Strykowskiej wraz z przebudową układu drogowego i niezbędnej infrastruktury. Pierwsze zadanie, realizowane przez Zarząd Inwestycji Miejskich, dotyczy infrastruktury komunikacyjnej oraz budowy parkingu przesiadkowego przy Inflanckiej, natomiast drugie, realizowane przez Łódzką Spółkę Infrastrukturalną, obejmuje przebudowę infrastruktury wodociągowej.
W zadaniu I przewidziano też prawo opcji, obejmujące przygotowanie dokumentacji projektowej na przebudowę końcowego odcinka torowiska w ciągu Strykowskiej wraz z uzyskaniem wszelkich opinii i uzgodnień. Opcja zostanie uruchomiona w momencie niepowodzenia drugiego, droższego przetargu. W tym wariancie za obecną pętlą, która przestanie istnieć, powstanie kraniec dla taboru dwukierunkowego.
Termin składania ofert mija 4 lutego. O wyborze zdecydują cena (60%) i gwarancja (40%). Zamawiający przewiduje przeprowadzenie aukcji elektronicznej, co wpłynie na wartość ofert. Zamówienie ma zostać wykonane do połowy czerwca 2022 r.
Drugi z przetargów dotyczy budowy połączenia tramwajowego, który połączy przebudowywane torowisko w ul. Strykowskiej z przystankiem ŁKA Łódź – Marysin – z przebiegiem w tunelu pod ul. Inflancką. Termin składania ofert mija 8 lutego. O wyborze zdecydują cena (60%) i gwarancja (40%). W tym przypadku nie przewidziano aukcji elektronicznej.
Zamówienie również ma zostać wykonane do połowy czerwca 2022 r. – z jednym istotnym zastrzeżeniem. Jeśli na etapie otwarcia ofert na wykonanie zamówień okaże się, że wartość robót budowlanych dla obydwu przetargów przekroczy wartość posiadanych środków określonych w Wieloletniej Prognozie Finansowej oraz umowie o dofinansowanie, Łódź odstąpi od realizacji drugiego zamówienia. Wówczas w celu uruchomienia komunikacji tramwajowej zostanie uruchomiona opcja w pierwszym przetargu. Decyzja o skorzystaniu z opcji zapadnie w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy ze zwycięzcą pierwszego przetargu.
Wariant z tunelem pod Inflancką i pętlą przy przystanku ŁKA Marysin (drugi przetarg) Wariant z krańcem dla tramwajów dwukierunkowych za obecną pętlą (wg opcji w pierwszym przetargu)