MPK-Łódź rozstrzygnęło przetarg na dostawę w formie najmu 63 w pełni niskopodłogowych autobusów niskopodłogowych (15 jednoczłonowych i 48 przegubowych). Wygrało konsorcjum z Solarisem na czele, które dostarczy wozy Urbino mild hybrid. Okres najmu określono na 10 lat. W skład usługi wchodzi serwis i utrzymanie przez cały okres.
Krótsze pojazdy powinny mieć 11,5-12,5 m długości i mieścić min. 85 osób, w tym 26 na miejscach siedzących. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz, o szerokości efektywnej 1100 mm. W pojeździe ma znajdować się silnik 180 kW, zasilany paliwem ON B7. Jeden autobus powinien być przystosowany wyłącznie do nauki jazdy (brak części wyposażenia przewidzianego dla autobusów liniowych – np. części wyświetlaczy, kasowników itp.).
Autobusy przegubowe powinny mieć 17,5-18,75 m długości i mieścić min. 135 osób, w tym 38 na miejscach siedzących. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz, o szerokości efektywnej 1100 mm. Przy II i III drzwiach przewidziano wolną przestrzeń. W pojeździe ma znajdować się silnik 220 kW, zasilany paliwem ON B7.
Pojazdy mają całkowicie niskopodłogowe z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Przewidziano w pełni zabudowaną kabinę, klimatyzację i ogrzewanie wodne, przesuwne okna, elektroniczny system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED i LCD i automatycznymi zapowiedziami głosowymi, kasowniki, monitoring z kamerami zewnętrznymi, system liczenia pasażerów, miejsce na biletomat i system wnoszenia opłat przy użyciu zbliżeniowych kart płatniczych.
Termin składania ofert minął 22 marca. Wystartowały dwa podmioty. Konsorcjum Solaris i Millenium Leasing wyceniło swoją ofertę na 263,6 mln zł. Natomiast Daimler Buses Polska i Pekao Leasing na 292,6 mln zł. Budżet został określony na 290,8 mln zł brutto. Ostatecznie, jak poinformowano 17 kwietnia, wygrywa konsorcjum z Solarisem na czele, które zaproponowało wozy Urbino mild hybrid (zaproponowanie modułu hybrydowego było dodatkowo punktowane). Zwycięzca zdobył więcej punktów nie tylko w kryterium ceny, ale także w parametrach technoczno-użytkowych i ekologicznych.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Pojazdy powinny zostać dostarczone w ciągu 36 tygodni (niecałe dziewięć miesięcy) od zawarcia umowy. Jak informuje MPK, nowe pojazdy zostaną rozdzielone między dwie zajezdnie - Zajezdnię Limanowskiego i Zajezdnię Nowe Sady. Jeden z autobusów 12-metrowych zostanie przeznaczony dla Ośrodka Szkolenia Kierowców MPK – Łódź. Prowadzone będą na nim kursy dla kandydatów na przyszłych kierowców.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.