Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi rozstrzygnął ostatnią część przetargu na opracowanie programów funkcjonalno–użytkowych oraz dokumentacji aplikacyjnych do złożenia wniosków o dofinansowanie szeregu torowisk tramwajowych. Tym razem chodzi o trasę w ul. Rzgowskiej do pętli Kurczaki.
Przedmiotem tej części studiów jest modernizacja trasy w ul. Rzgowskiej od Broniewskiego i Paderewskiego do pętli Kurczaki. W sumie to ok. 2 km torowiska. Torowisko zaplanowano w śladzie istniejącym – jako bezpodsypkowe, zielone. Pętla Kurczaki została zaprojektowana jako trójtorowa. Uwzględniona ma być możliwość przedłużenia linii do Instytutu CZMP np. poprzez zaprojektowanie rozjazdów i wykonanie podbudowy umożliwiającej przyszły montaż rozjazdów. Na odcinku rozpoczynającym się na południe od skrzyżowania z Chóralną i kończącym się na północ od Rentowej przewidziano wspólny pas autobusowo-tramwajowy. Założono modernizację skrzyżowania Rzgowskiej, Bankowej, Śląskiej i Mazurskiej ze zmniejszeniem tarczy skrzyżowania, modernizację pętli autobusowej Dworzec Łódź Chojny, a także dojścia z przystanków Rzgowska-Dachowa do dworca kolejowego.
O zlecenie w tej części ubiegały się trzy firmy – z ofertami na kwoty od 965,6 tys. zł do 3,075 mln zł brutto przy budżecie wynoszącym zaledwie 100 tys. zł. Ostatecznie ZIM dopłacił i wybrał ofertę firmy Databout. Teraz rozstrzygniecie musi się uprawomocnić.
Wykonawca będzie musiał przygotować program funkcjonalno-użytkowy, koncepcje stałej organizacji ruchu, ekspertyzy techniczne dot. weryfikacji stanu technicznego i przydatności istniejących obiektów inżynieryjnych do prowadzenia ruchu tramwajowego, dokumentację geotechniczną, inwentaryzację i projekt zieleni, materiały niezbędne do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej z rygorem natychmiastowej wykonalności, studium wykonalności oraz wnioski o dofinansowanie. Koncepcja projektowa powstanie w ciągu trzech miesięcy. W ciągu czterech miesięcy założono złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej i lokalizacyjnej. PFU i studium wykonalności powstanie w ciągu sześciu miesięcy. Natomiast w ciągu ośmiu miesięcy od zawarcia umowy opracowane zostaną wnioski o dofinansowanie, założono też uzyskanie ostatecznych decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych.
Wcześniej ZIM wybrał wykonawców studium dla innych części: modernizacji torowisk w
ul. Zielonej, Legionów, Srebrzyńskiej i Konstantynowskiej wraz z węzłem Łódź Koziny; w
ul. Żeromskiego oraz al. Politechniki od ul. Kopernika do Ronda Lotników Lwowskich wraz z węzłem przesiadkowym w ul. Pabianickiej w sąsiedztwie ronda Lotników oraz budową odcinka linii tramwajowej w ul. Cieszyńskiej; w
ul. Warszawskiej od Ronda Powstańców 1863 r. do ul. Wycieczkowej wraz z pętlą. Powtórzono przetarg na
Aleksandrowską od ul. Szczecińskiej (bez pętli) do ul. Bielicowej wraz z budową węzła multimodalnego Łódź Żabieniec. Podpisano umowę na studium
tramwaju do Instytutu CZMP.