Wraz z początkiem listopada weszły w życie zmiany w funkcjonowaniu łódzkiej komunikacji miejskiej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wydłużona została trasa linii nr 18, co ma poprawić sytuację m.in. mieszkańców osiedla studenckiego Lumumbowo. Doszło jednak także do redukcji taktu dwóch innych połączeń.
Na początku listopada, a więc miesiąc po rozpoczęciu roku akademickiego, doszło do rozszerzenia oferty komunikacji zbiorowej w rejonie kampusu Uniwersytetu Łódzkiego. Po zmianach liczba połączeń jest porównywalna z tą sprzed wakacji. W rozkładach jazdy znalazło się też kilka innych korekt, w tym część niekorzystnych dla pasażerów.
Wydłużenie trasy i wzrost częstotliwości
– Od listopada „osiemnastka” ponownie połączy Retkinię z centrum, zapewni dojazd do dworca Łódź Fabryczna i przede wszystkim zawiezie studentów na kampus Uniwersytetu Łódzkiego – podsumowuje Urząd Miasta Łodzi. Tramwaje pojadą więc do pętli przy zajezdni Telefoniczna, a nietypowy układ połączonych linii 9 i 18 zmieniających oznakowanie przy Łodzi Fabrycznej w trakcie kursu z Olechowa na Retkinię przestanie obowiązywać. Ma być to odpowiedzią na duży tłok w tramwajach obsługujących linię 12, która pozostawała jedyną kursującą po Narutowicza w rejonie osiedla UŁ.
Poprawia się też częstotliwość kursowania linii autobusowej 86, która pełni częściowo rolę komunikacji zastępczej na równoległej ul. Pomorskiej. Jak wskazuje samorząd, autobus będzie teraz pojawiał się na przystankach mniej więcej raz na 11 minut, połączenie nie będzie więc wpisywać się w żaden sposób w ogólny takt funkcjonowania komunikacji miejskiej wynoszący aktualnie 15 minut. Nie będzie więc mowy np. o systemowych skomunikowaniach. – Oznacza to [jednak] lepszą obsługę Pomorskiej i mniejszy tłok w pojazdach – argumentuje magistrat.
Rzadziej do tymczasowych krańców
– Od listopada zmieni się także częstotliwość kursowania linii nr 1 i 17 do 20 minut – czytamy w komunikacie urzędu miasta. W tym wypadku oznacza to istotne ograniczenie podaży, bo do października oba połączenia do tymczasowego krańca przy ul. Franciszkańskiej były realizowane raz na kwadrans. Zmiany skutkują spadkiem częstotliwości obsługi Pomorskiej (częściowo rekompensuje je zwiększenie taktu 86) i rejonu zajezdni Telefoniczna (tam ofertę uzupełni linia 18), ale i Kilińskiego od Północnej do krańca przy Tymienieckiego zorganizowanego w związku z zawieszeniem obsługi odnogi do dworca Chojny. W tym przypadku podróżni nie mogą liczyć na żadne wzmocnienie oferty np. poprzez uruchomienie nowej linii.
Listę zmian uzupełnia skierowanie jednej pary kursów nocnych w rejon przemysłowy na Olechowie. Nieco częściej mają kursować autobusy linii 65, 87 i F1. Ta ostatnia łączy węzeł przy przystanku kolejowym Dąbrowa z Jędrzejowem Przemysłowym, pełni więc podobną rolę jak wydłużone nocne N8.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.