Kiedy wydawało się, że niezależne od komunikacji miejskiej linie autobusowe dowożące bezpłatnie do centrów handlowych powoli znikają z ulic Łodzi, na uruchomienie takiego połączenia zdecydowała się Sukcesja. To jeden z większych tego typu obiektów położonych blisko ścisłego centrum miasta. Kursy realizowane są dość nietypowo, bo przez pięć dni w tygodniu – od wtorku do soboty.
Na naszych łamach opisywaliśmy już stopniową likwidację dużej części połączeń komercyjnych realizowanych na zlecenie centrów handowych w regionie łódzkim. Z utrzymywania linii, którymi przejazd jest dla pasażera bezpłatny,
zrezygnowała niedawno – przynajmniej czasowo – największa Manufaktura, wcześniej podobną decyzję podjęły m.in. dyrekcje hipermarketów Tesco i CH Tulipan. W tym kontekście dużym zaskoczeniem jest uruchomienie „darmobusu” przez dom handlowy, który dotychczas nie oferował swoim klientom takiej możliwości dojazdu.
Kursy tylko w godzinach popołudniowychW tym tygodniu zaczęła bowiem funkcjonować jedna linia, której kursy zlecane są przez Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja zlokalizowane przy al. Politechniki, w bezpośrednim sąsiedztwie kampusu Politechniki Łódzkiej. – Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja uruchamia 7 maja bezpłatne połączenie autobusowe na trasie z Sukcesji na Retkinię i z powrotem – potwierdziła Marta Janiak, przedstawicielka spółki REM Sukcesja. – Autobus będzie kursował przez pięć dni w tygodniu: od wtorku do soboty – dodaje. Nie precyzje przy tym, czemu zdecydowano się na tak nietypowe terminy kursowania.
– Odjazdy zaplanowaliśmy co godzinę – opisuje rozkład jazdy. Pierwszy autobus wyjeżdża sprzed Sukcesji godz. 14:00, a ostatni – o 18:00. – Przystanek znajduje się przy wejściu od strony ul. Wołowej – uzupełnia nasza rozmówczyni. Wskazuje przy tym, że trasa ma formę pętli o długości 16 km, na której wyznaczono 12 przystanków (autobus Sukcesji zatrzyma się na przystankach miejskich).
Kolejne „marketowe” zlecenie dla Bursiaka – W kierunku Retkini autobus kursuje ulicami Bandurskiego (przystanek przy dworcu Łódź-Kaliska), Krzemieniecką (Kowieńska), Retkińską (Krzemieniecka i Kusocińskiego), Armii Krajowej (Napierskiego), Kusocińskiego (Armii Krajowej) i Popiełuszki (Wyszyńskiego). W kierunku centrum [handlowego] trasa prowadzi zaś Maratońską (przystanek przy ul. Plocka), Retkińską (Maratońska), Wyszyńskiego (os. Piaski) i Bandurskiego (Wróblewskiego i dworzec Łódź-Kaliska) – wylicza Marta Janiak.
Połączenie ma obsługiwać Mercedes-Benz O530 Citaro. – Jest w nim łącznie 90 miejsc – informuje nas Sukcesja. Jak wskazuje nieoficjalny portal frikobusy.pl, rolę przeewoźnika objęła firma Bursiak Komunikacja, która od lat pozostaje aktywna na rynku przewozów zleconych.