Łódź otworzyła oferty w przetargu na remont ulicy i torowiska w ciągu Legionów i Cmentarnej. Sporym wyzwaniem znów będą oferty sporo powyżej budżetu, ale przewidziano jeszcze aukcję elektroniczną. Tramwaje zniknęły z odcinków ulic Legionów, Cmentarnej i Srebrzyńskiej w 2019 r. z powodu złego stanu infrastruktury. Roboty nie obejmują jednak całości tras, na których wyłączono ruch.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa układu drogowego ul. Legionów na odcinku od pl. Wolności do ul. Żeligowskiego oraz ul. Cmentarnej na odcinku od ul. Legionów do ul. Ogrodowej, wraz z infrastrukturą techniczną i meblami miejskimi oraz przebudowa ulicy Cmentarnej w śladzie planowanego przedłużenia ul. Karskiego. Więcej o założeniach pisaliśmy
tutaj.
Zamówienie jest podzielone na trzy części. Część I obejmuje cztery zadania: przebudowę ul. Legionów na odcinku od placu Wolności do ul. Zachodniej (ze skrzyżowaniem); przebudowę ul. Legionów na odcinku od ul. Zachodniej do ul. Gdańskiej (bez skrzyżowań); przebudowę skrzyżowania ulic Legionów i Gdańska - w całości wraz z rozjazdami w zachodnim wlocie skrzyżowania (z wyjątkiem sieci trakcyjnej) oraz przebudowę ul. Legionów na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Żeligowskiego w części dotyczącej wybudowania słupa trakcyjnego, sygnalizacji świetlnej oraz kabli zasilających.
W tej części wpłynęły trzy oferty. Konsorcjum Balzola Polska i Lantania proponuje 67,094 mln zł brutto. Budimex zaproponował 75,297 mln zł brutto, a Trakcja – 92,067 mln zł. Budżet na tę część wynosił zaledwie 14,343 mln zł brutto.
Część II obejmuje kolejne odcinki ul. Legionów: przebudowę skrzyżowania ulic Legionów i Gdańskiej w zakresie sieci trakcyjnej, przebudowę ul. Legionów na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Żeligowskiego wraz z rozjazdami na skrzyżowaniu ulic Legionów i Cmentarnej, przebudowę ul. Cmentarnej na odcinku od ul. Legionów do ul. Ogrodowej (bez skrzyżowania z przyszłym skrzyżowaniem z ul. Karskiego) w zakresie przystanku na ulicy Legionów, dwóch słupów trakcyjnych oraz elementów zasilania i sterowania zwrotnic, zasilania smarownic oraz budowa kanalizacji kablowej.
O zamówienie ubiegają się te same firmy. Konsorcjum Balzola Polska i Lantania proponuje 57,512 mln zł brutto. Budimex zaproponował 60,655 mln zł brutto, a Trakcja – 74,138 mln zł. Budżet na tę część wynosił zaledwie 22,076 mln zł brutto.
Część III obejmuje przebudowę ul. Legionów na odcinku od ul. Gdańskiej do ul. Żeligowskiego – w zakresie nasadzenia róż w obrębie skrzyżowania z ul. Cmentarną, przebudowę ul. Cmentarnej na odcinku od ul. Legionów do ul. Ogrodowej, przebudowę skrzyżowania ul. Karskiego z ul. Cmentarną.
Tu również oferty złożyły trzy firmy. Konsorcjum Balzola Polska i Lantania proponuje 41,045 mln zł brutto. Budimex zaproponował 42,150 mln zł brutto, a Trakcja – 48,222 mln zł. Budżet na tę część wynosił 12,715 mln zł brutto.
mat. UMŁ
O wyborze w każdej części decydują cena (60%), gwarancja i rękojmia na wykonane roboty budowlane (30%) oraz aspekty społeczne –zatrudnienie osób bezrobotnych (10%). Wybór de facto sprowadzi się jednak do ceny, gdyż w pozostałych kryteriach startujący zaproponowali te same warunki. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie aukcji elektronicznej w kryterium ceny, co pozwoli jeszcze zbić oferty, choć mało prawdopodobne, by udało się osiągnąć założony w przetargu kosztorys.
Zamówienia mają zostać wykonane do końca sierpnia 2023 r. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych o wartości do 30% wartości zamówienia podstawowego.
Tramwaje
zniknęły z ul. Legionów od Gdańskiej do Zielonej oraz z ul. Cmentarnej i Srebrzyńskiej od Legionów do pętli Koziny jesienią 2019 r. z powodu złego stanu infrastruktury. Zakres prac nie obejmuje całości wyłączonych z ruchu tras. Postępowaniem nie są objęte torowiska znajdujące się poza jezdnią: na 700-metrowym odcinku Legionów od Żeligowskiego do Zielonej oraz 1-kilometrowym odcinku Ogrodowej i Srebrzyńskiej od Cmentarnej do pętli Koziny. Torowiska te są obecnie rozjeżdżone przez parkujące samochody i podlegają szybkiej degradacji. Bez stosownych napraw powrót tramwajów nie będzie możliwy.