Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Zamiast parkingów kubaturowych będą mniejsze mechaniczne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Zamiast parkingów kubaturowych będą mniejsze mechaniczne
By BrokenSphere - Own work, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.orgKlasycznym parkingiem kubaturowym ma być tylko obiekt przy Zachodniej 66
Zastosowanie technologii parkingów mechanicznych ma przynieść przełom w próbach usunięcia miejsc parkingowych z łódzkich ulic. Władze miasta opracowały też nową docelową siatkę parkingów wielopoziomowych, liczącą 17 lokalizacji. Pierwsze tego typu obiekty mają zacząć działać w okolicach deptakowej części ul. Piotrkowskiej pod koniec przyszłego roku.

Po przeprowadzonej przez Biuro Zarządzania Projektami analizie miejscy urzędnicy postanowili zmodyfikować podejście do inwestycji. – Stawiamy na parkingi nieco mniejsze, za to liczniejsze. Zbyt duże obiekty powodowałyby znaczne zwiększenie natężenia ruchu w okolicy, na co w ciasnych łódzkich kwartałach nie możemy sobie pozwolić – wyjaśnia dyrektor biura prezydenta Tomasz Piotrowski. Nowe lokalizacje wyznaczono w oparciu o model finansowy oraz analizę popytu i podaży, a także pytania i wątpliwości zgłaszane wcześniej przez potencjalnych inwestorów.

Kubatura tylko przy Zachodniej

Największą innowacją będzie jednak zastosowanie parkingów mechanicznych. Po podjeździe na stanowisko i uiszczeniu opłaty przez kierowcę samochód zostanie przeniesiony na wolne miejsce przez rodzaj windy. – Technologia parkingów mechanicznych – mobilna i tańsza w realizacji – pozwala na wytypowanie i włączenie do programu większej liczby nieruchomości trudnych do zabudowy. Przyniesie to więc miastu dodatkową korzyść – przekonuje dyrektor Wydziału ds. Zarządzania Projektami Robert Kolczyński. Jak dodaje, mechaniczne moduły parkingowe ustawiane na nieruchomości mogą mieć pojemność od 9 do ponad 20 miejsc parkingowych. Są też stosunkowo łatwe do przenoszenia w inne lokalizacje wraz z rozwojem miasta i zmieniającym się zapotrzebowaniem. – Istnieje także możliwość uruchomienia aplikacji, dzięki której kierowca wyruszający do centrum będzie mógł zarezerwować sobie miejsce, które będzie na niego czekało – dodaje Kolczyński.

Sieć parkingów wielopoziomowych według nowych założeń będzie docelowo liczyła 17 lokalizacji. Dla pierwszych czterech – przy Zachodniej 66 (ten jako jedyny będzie parkingiem kubaturowym), w dwóch miejscach przy Wschodniej (posesje o numerach 62 i 67) oraz przy budowanej dopiero ulicy między Tuwima a Moniuszki – ogłoszono już zaproszenia do negocjacji w formuje partnerstwa publiczno-prywatnego. Wcześniej miasto prowadziło rozmowy z potencjalnymi zainteresowanymi podmiotami. – Po zgłoszeniu się partnerów chcemy jak najszybciej rozpocząć budowę – deklaruje Piotrowski.

Ulice oddane pieszym

Obiekt przy Zachodniej pomieści 300 samochodów, każdy z dwóch parkingów przy Wschodniej będzie miał po 108 miejsc, a ten między Tuwima i Moniuszki – 168. Z ulic będzie więc można usunąć łącznie 684 miejsc do parkowania. Jak zagospodaruje zwolnioną przestrzeń Urząd Miasta? – Dzięki wspomnianym czterem lokalizacjom będziemy mogli uwolnić od samochodów obecne parkingi na Skwerze 4 Czerwca 1989 r. i części Placu Komuny Paryskiej. Przy wybranych ulicach w centrum urządzimy dodatkowe tereny zielone oraz poszerzymy chodniki – zapowiada dyrektor. W zamierzeniu ma to ułatwić życie mieszkańcom centrum i wpisać się w program rewitalizacji obszarowej.

Według kolejnego już planu Urzędu Miasta pierwsze parkingi wielopoziomowe powinny zacząć działać pod koniec przyszłego roku. Urzędnicy zakładają, że inwestycja sanie się opłacalna, gdy frekwencja przekroczy 70%.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Parkingi wielopoziomowe zbuduje Mota Engil

Przestrzeń

Łódź: Parkingi wielopoziomowe zbuduje Mota Engil

Roman Czubiński 11 maja 2020

Łódź: Parkingi wielopoziomowe – kolejne podejście

Przestrzeń

ZTM w Warszawie chce wprowadzić „rozbieralne” parkingi

Przestrzeń

Łódź: 6 firm chce budować parkingi wielopoziomowe

Przestrzeń

Dlaczego nie opłaca się nam budować parkingów wielopoziomowych?

Przestrzeń

Łódź: Pierwszy wielopoziomowy parking powstanie w ciągu 5 lat

Przestrzeń

Zobacz również:

Łódź: Parkingi wielopoziomowe zbuduje Mota Engil

Przestrzeń

Łódź: Parkingi wielopoziomowe zbuduje Mota Engil

Roman Czubiński 11 maja 2020

Łódź: Parkingi wielopoziomowe – kolejne podejście

Przestrzeń

ZTM w Warszawie chce wprowadzić „rozbieralne” parkingi

Przestrzeń

Łódź: 6 firm chce budować parkingi wielopoziomowe

Przestrzeń

Dlaczego nie opłaca się nam budować parkingów wielopoziomowych?

Przestrzeń

Łódź: Pierwszy wielopoziomowy parking powstanie w ciągu 5 lat

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5