fot. Borys1703, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgDworzec kolejowy Łódź Chojny
Wkrótce wznowiona ma zostać obsługa linii tramwajowej biegnącej do pętli przy dworcu kolejowym Łódź-Chojny. Podobnie jak przed wstrzymaniem przewozów, najprawdopodobniej dotrze tam linia nr 1. Konkretna data inauguracji kursów jest uzależniona od trwającej przebudowy skrzyżowania Przybyszewskiego z Kilińskiego.
W lipcu tego roku po pięcioletniej przerwie wznowione ma zostać kursowanie tramwajów na podmiejskiej trasie z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego. Równocześnie po trzech latach od zawieszenia przewozów pojedziemy także ul. Legionów i Konstantynowską od al. Włókniarzy do Krzemienieckiej. W kolejnych miesiącach należy spodziewać się otwarcia jeszcze jednej niewykorzystywanej od dłuższego czasu trasy – biegnącej do dworca Łódź-Chojny.
Trzy lata od awaryjnego wstrzymania przewozów
Torowisko w ul. Kilińskiego od tymczasowego krańca przy Tymienieckiego do pętli pozostaje nieczynne od 2021 r. Tramwaje zostały stamtąd wycofane, bo w związku ze złym stanem infrastruktury na skrzyżowaniu Kilińskiego z Przybyszewskiego zlikwidowana została możliwość przejazdu po Kilińskiego na wprost. Teraz trwa opóźniona przebudowa ul. Przybyszewskiego, która obejmuje m.in. remont wspomnianego skrzyżowania. Ma na nim zostać odtworzony układ torowy uwzględniający możliwość kierowania tramwajów po Kilińskiego.
Trzyletni okres wyłączenia odnogi na Chojny z eksploatacji nie pozostał bez wpływu na jej stan techniczny. Jeszcze w 2021 r. doszło do kradzieży sieci trakcyjnej w rejonie pętli. Wszystko wskazuje na to, że mimo to niebawem komunikacja tramwajowa w tej części miasta zostanie przywrócona. – Oczywiście po zakończeniu prac na skrzyżowaniu Przybyszewskiego i Kilińskiego linia 1 zostanie wydłużona dalej w stronę Chojen – zapowiada bowiem Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.
„Jedynka” wróciła już na Doły
Nie podaje on przy tym konkretnej daty spodziewanego przywrócenia komunikacji. Jest to bowiem zależne od postępów w realizacji opóźnionej inwestycji. Wydaje się jednak realne, by tramwaje pojechały na wydłużonej trasie jeszcze w tym roku. – Dokładna trasa przejazdu będzie możliwa do podania bliżej daty otwarcia ulic – zastrzega nasz rozmówca. Przebieg ma być uzależniony od realizacji innych przedsięwzięć infrastrukturalnych i od regularnie zmieniającego się w związku z robotami torowymi układu pozostałych linii.
– Obecnie „jedynka” kursuje z Dołów do skrzyżowania Kilińskiego i Tymienieckiego, zapewniając połączenia na możliwie jak najdłuższym odcinku swojej [podstawowej] trasy – przypomina Tomasz andrzejewski. Linia została uruchomiona po pewnej przerwie na początku tego roku, gdy oddawana do eksploatacji po wieloletniej przebudowie była trasa biegnąca na osiedle Doły ulicami Wojska Polskiego i Strykowską. W związku z tym, że oba krańce aktualnej trasy to zjazdy międzytorowe, a nie pętle, na linii eksploatowany jest wyłącznie tabor dwukierunkowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.