W najbliższą niedzielę przestaną kursować obie linie tramwajowe łączące Łódź ze Zgierzem: jadąca dalej do Ozorkowa 46 i kończąca bieg na zgierskim pl. Kilińskiego 45. To efekt ekspertyzy wykonanej na zlecenie MPK. Stan sieci trakcyjnej – także na odcinku graniczącym z Łodzią – ma bowiem zagrażać bezpieczeństwu podróżnych.
Dziś Urząd Miasta Łodzi potwierdził wcześniejsze informacje Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź o zawieszeniu kursowania tramwajowej linii 46. Ostatnie kursy mają odbyć się ostatecznie w sobotę 3 lutego, a w niedzielę na trasę wyjadą autobusy komunikacji zastępczej. Co więcej, wstrzymany zostanie także ruch na linii 45 łączącej Łódź ze zgierskim placem Kilińskiego.
Autobus będzie kursować rzadziej niż tramwaj
Na odcinku podmiejskim tramwaje obu tras kursują wspólnie na odcinku Helenówek – Kurak. Jak miał wykazać audyt stanu sieci trakcyjnej zlecony przez łódzkie MPK, stan techniczny nie pozwala na dalszą eksploatację także odcinka znajdującego się tuż za granicą Łodzi. – Wiemy już czarno na białym, że zagrożone jest bezpieczeństwo pasażerów – ocenił Tomasz Trela, wiceprezydent Łodzi. – Nie mogliśmy podjąć innej decyzji – podkreślił.
– Najważniejsza informacja dla mieszkańców jest taka, że komunikacja zostanie utrzymana. Uruchomimy linie autobusowe Z45 i Z46. Śmiem twierdzić, że komunikacja zastępcza będzie miała wręcz lepszą jakość niż ta zapewniana przez tramwaj, który jeździ obecnie bardzo wolno – stwierdził prelegent. Autobusy obu linii będą kursować z częstotliwością półgodzinną, a więc niższą niż obecnie linie tramwajowe (obie kursują co 24 minuty). Punktem początkowym ma być pętla Świtezianki (Radogoszcz Wschód). Zachowane zostaną kursy nocne.
Zgierz planuje remont trasy linii 45
Samorządowiec zapewnił, że Łódź chciałaby zachowania komunikacji tramwajowej do miast ościennych. – Zależy nam, by w możliwie krótkim czasie rozpocząć kompleksową modernizację trasy do Zgierza i Ozorkowa – mówił. – Bez wsparcia zewnętrznego, np. ze szczebla ministerialnego, taką inwestycję będzie jednak przeprowadzić bardzo trudno – ocenił. Wszystkie gminy zadeklarowały jednak wspólne poszukiwanie środków. Najbliższe spotkanie samorządowców w tej sprawie ma odbyć się w połowie lutego.
Wydaje się, że o ile los połączenia do Ozorkowa jest niepewny, o tyle władze Zgierza podejmą inwestycje niezbędne do przywrócenia kursowania linii 45. – Dopinamy obecnie szczegóły remontu odcinka Kurak – plac Kilińskiego [a więc za rozwidleniem] – poinformował Bohdan Bączak, wiceprezydent Zgierza. Przypomniał też, że miasto ubiega się o dofinansowanie modernizacji trasy pomiędzy Helenówkiem a Kurakiem. – Wierzę, że tramwaj wróci także do nas. To czasowe zawieszenie, a nie likwidacja – stwierdził natomiast Jacek Socha, burmistrz Ozorkowa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.