MPK-Łódź, w drodze zapytania ofertowego, poszukuje dostawcy 10 używanych tramwajów przegubowych. Zamówienie miałoby zostać zrealizowane przed końcem tego roku. Najpewniej chodzi o tramwaje z Augsburga, w sprawie których MPK prowadziło już rozmowy.
Pojazdy nie mogą być starsze niż z 1993 r. (30 lat). Tramwaje powinny być wyprodukowane z przeznaczeniem do eksploatacji w przedsiębiorstwie komunikacyjnym zlokalizowanym w kraju należącym obecnie do Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Tramwaje powinny posiadać co najmniej trzy człony. Wymagana długość to 24-32 m, a szerokość – 2,3-2,4 m. Oczywiście pojazdy powinny być dostosowane do łódzkiego rozstawu torów 1000 mm. Pojemność określono na co najmniej 130 pasażerów (przy normie cztery osoby na 1 m2 powierzchni dla pasażerów stojących), w tym min. 45 na miejscach siedzących. Przewidziane są co najmniej trzy pary drzwi – każde o szerokości min. 1200 mm. Zamawiający oczekuje przynajmniej 70% niskiej podłogi (z wejściem na wysokości max 350 mm).
Wymagane są min. dwa wózki napędowy, przy czym tramwaj powinien posiadać nie mniej niż trzy silniki trakcyjne o łącznej mocy min. 300 kW. Znamionowe napięcie zasilania określono na 600 V DC, ale zamawiający dopuszcza tramwaje fabrycznie dostosowane do zasilania znamionowym napięciem 750 V DC pod warunkiem, że będzie możliwe eksploatowanie tramwaju przy znamionowy napięciu zasilania 600 V DC.
Termin składania ofert mija 21 marca. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Pojazdy miałyby zostać dostarczone do końca roku. W wyniku zamówienia najpewniej zostaną dostarczone tramwaje GT6M z Augsburga. MPK
prowadziło już stosowne rozmowy w tej sprawie.