Pięć stacji sponsorskich przy stacjach paliw PKN Orlen będzie główną nowością w tegorocznym sezonie Łódzkiego Roweru Publicznego. Operator zamierza też przyspieszyć usuwanie drobnych usterek dzięki wdrożeniu lotnych serwisów rowerowych. Trwają ostatnie przygotowania do ponownego udostępnienia rowerów użytkownikom.
– Mamy dla użytkowników systemu dobre informacje. Zaczynamy współpracę z PKN Orlen, na którego łódzkich stacjach paliw uruchamiamy 5 stacji sponsorskich – mówi rzecznik Nextbike Polska Marek Pogorzelski. Podobnie jak w pozostałych, w każdej z nich znajdzie się 10 rowerów, dostępnych do wypożyczeń na tych samych zasadach, co jednoślady w istniejących już stacjach. Zostaną one zlokalizowane przy ulicach: św. Teresy, Rokicińskiej, Strykowskiej, Brzezińskiej i Palki. – Uruchomimy je na przełomie marca i kwietnia. Trwają rozmowy z innymi podmiotami, które będą chciały uruchomić własne stacje sponsorskie – dodaje przedstawiciel operatora. Dotychczas jedyna tego typu stacja powstała przy centrum handlowym Port Łódź na Chocianowicach.
Rok 2017 przyniósł rekord frekwencji: odnotowano 1,3 mln wypożyczeń i 90 tysięcy zarejestrowanych użytkowników. – W tym roku będziemy jednak stawiali nie tyle na bicie kolejnych rekordów, co na poprawę jakości. Zarówno Urząd Miasta, jak i Nextbike będą działali na rzecz podniesienia poziomu satysfakcji użytkowników – deklaruje przewodniczący Doraźnej Komisji ds. Transportu w łódzkiej Radzie Miejskiej Bartosz Domaszewicz. Jak dodaje, coraz więcej łodzian wybiera ŁRP jako alternatywę dla komunikacji miejskiej lub własnego samochodu.
W połowie ubiegłego roku nasiliły się skargi użytkowników na
problemy jakościowe, wynikające zarówno z niedociągnięć po stronie operatora, jak i aktów kradzieży oraz wandalizmu. – Dołożymy starań, aby w tym sezonie się nie powtórzyły – zapewnia Paulina Cyniak z Zarządu Dróg i Transportu. Nextbike wprowadzi kilka kolejnych usprawnień, takich jak mobilne ekipy serwisantów na rowerach do usuwania drobnych awarii. Dotychczas pracownicy serwisu poruszali się tylko samochodami. – Lotne serwisy rowerowe będą zajmowały się takimi drobnymi usterkami, jak wymiana dętki, napompowanie kół czy regulacja przerzutek. Serwisanci będą jeździli na rowerach Nextbike’a, ale nie tych będących częścią systemu, które są do dyspozycji użytkowników – uściśla Pogorzelski. Nadal będzie działał specjalny numer telefonu do zgłaszania porzuconych rowerów – w ubiegłym roku udało się odzyskać ich ponad 30.
Intensywne prace nad przywróceniem rowerom sprawności trwały przez całą zimę. – Każdy z rowerów był wypożyczany przeciętnie 100 razy w ciągu sezonu – do takiej liczby musimy być gotowi także w tym roku. Będziemy prowadzili prace serwisowe także na bieżąco – podkreśla rzecznik operatora.
– Już w ten weekend zaczniemy ponownie uzupełniać terminale o panele fotowoltaiczne i komputery. W przyszłym tygodniu zaczniemy rozmieszczać rowery w stacjach, jednak ich wypożyczanie stanie się możliwe dopiero o północy 1 marca – zapowiada Pogorzelski. Jak twierdzi, biorąc pod uwagę doświadczenie, można się spodziewać, że pierwsze wypożyczenia nastąpią tuż potem.
W sieci ŁRP jest dziś 1480 zwykłych rowerów oraz 10 dodatkowych pojazdów cargo. Zasady wypożyczania oraz cennik, w tym preferencje dla posiadaczy aktywnej Migawki, nie zmieniają się w porównaniu z poprzednimi latami.