Jeszcze w lutym zacznie się budowa podziemnego przystanku Łódź Polesie. To kolejny etap budowy tunelu średnicowego między stacjami Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Mimo zamknięcia fragmentu ulicy i zmiany trasy dwóch linii autobusowych związane z inwestycją utrudnienia będą na razie relatywnie małe.
Przystanek Łódź Polesie znajdzie się po południowej stronie ul. Ogrodowej, naprzeciwko parkingu centrum handlowo-rozrywkowego „Manufaktura”. Wykonawca zorganizował tam już zaplecze budowlane. Prace rozpoczną się w niedzielę 21 lutego. Konieczne będzie zamknięcie ul. Ogrodowej na stosunkowo krótkim odcinku, jednak fragmenty ulicy od ul. Gdańskiej na zachód i od Karskiego na wschód staną się ślepe dla ruchu samochodowego. Dla pieszych zostanie oddany do użytku tymczasowy chodnik.
Zmienią się trasy linii autobusowych 78 do Aleksandrowa Łódzkiego i 87 na osiedle Żubardź. Pierwsza z nich będzie zawracać na rozległej pętli ulicznej Lutomierska – Zachodnia – Drewnowska – Kasprzaka. Przystankiem końcowym stanie się Drewnowska/Zachodnia. Linia 87 w wariantach A i B ominie rozkopany fragment przez ul. Nowomiejską, Plac Wolności, Legionów, Cmentarną, Ogrodową i Srebrzyńską.
Po zakończeniu prac
perony podziemnego przystanku znajdą się na poziomie -3. Na dwóch poziomach bliższych powierzchni zaplanowano pomieszczenia usługowe i techniczne. Na perony będzie można dotrzeć ruchomymi schodami lub windami. Jak wynika z komunikatu Urzędu Miasta, jedno z wyjść ma znaleźć się już na terenie Manufaktury. Przy innych wyjściach z peronów zaplanowano przystanki autobusowe.
Między przystankiem a pobliską ul. Mielczarskiego ma powstać w przyszłości park Ogrody Karskiego. Wniosek dotyczący zaaranżowania na tym terenie (dziś w większości niezagospodarowanym) parku został przegłosowany w 2013 r. w pierwszej edycji łódzkiego budżetu obywatelskiego. Jego realizację zawieszono jednak właśnie z powodu planów budowy przystanku kolejowego (najprawdopodobniej dopuszczenie go wtedy na listę wniosków było błędem miejskich urzędników).
Prace przy budowie tunelu średnicowego prowadzi Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki. Roboty budowlane trwają dziś – między innymi – w miejscu
komory startowej przy ul. Odolanowskiej, komory rozgałęźnej między Kasprzaka i al. Włókniarzy oraz w miejscach przyszłych wjazdów do tunelu od strony zachodniej. Dotychczasowe etapy były jednak mało zauważalne dla przeciętnego łodzianina. Mieszkańcy odczują utrudnienia na dobre dopiero po rozpoczęciu budowy przystanku Łódź Śródmieście pod bardzo ruchliwym skrzyżowaniem al. Kościuszki – Zachodnia – Zielona.