Partner serwisu
Komunikacja

Łódzki tunel średnicowy: Zmiany na budowie przystanku Śródmieście. Tramwaje pozostaną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
19-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódzki tunel średnicowy: Zmiany na budowie przystanku Śródmieście. Tramwaje pozostaną
wiz. Urząd Miasta Łodzi
Zbliżają się kolejne etapy budowy podziemnego przystanku kolejowego Łódź Śródmieście. Podczas budowy ścian szczelinowych torowisko tramwajowe w ciągu al. Kościuszki i ul. Zachodniej będzie przekładane aż cztery razy, lecz bez przerw w kursowaniu tramwajów. Wykonawca wzmacnia też grunt przed przejściem tarczy TBM pod kamienicami na Starym Polesiu i w zachodniej części Śródmieścia.

Na placu budowy przystanku – jak wynika z dostępnych zdjęć – gotowe są już, między innymi, konstrukcje zejść na perony od strony ul. Wólczańskiej (na zachód od skrzyżowania). Kolejny etap budowy ścian szczelinowych – obejmujący wykonywanie konstrukcji przystanku oraz wyjść od ul. Piotrkowskiej (na wschód) – ma rozpocząć się wkrótce. Będzie on wymagał zawieszenia ruchu na obecnym torowisku w relacji północ – południe (tzw. Łódzki Tramwaj Regionalny).

Komunikacja na ŁTR będzie utrzymana

Tramwaje nie przestaną jednak korzystać z al. Kościuszki i ul. Zachodniej. Aby zapewnić ciągłość ich kursowania, wykonawca (PBDiM Mińsk Mazowiecki) układa na skrzyżowaniu z Zieloną tymczasowe torowisko objazdowe od strony zachodniej. W trosce o płynność ruchu na najbardziej intensywnie wykorzystywanym dziś odcinku sieci zdecydowano się na objazd dwutorowy. Wykorzystano rozjazdy i początkowe odcinki nieczynnych dziś łuków w relacji południe – zachód.

Nie będzie to jednak ostatnie przełączenie. Według zapowiedzi wykonawcy oraz władz miasta do końca inwestycji (oficjalnym terminem jest od niedawna koniec roku 2026) torowisko będzie przenoszone łącznie cztery razy.

Dyrektor kontraktu z ramienia wykonawcy Piotr Kamiński podkreśla, że zaplanowanie prac w tak ważnym dla miasta miejscu nie było łatwym zadaniem. – Przystanek Śródmieście znajduje się w samym centrum komunikacyjnym Łodzi. Musimy wykonać podziemny przystanek i jednocześnie utrzymać ruch tramwajów. To jest technologicznie skomplikowany proces, ale dobrze go zaplanowaliśmy i możemy kontynuować prace – deklaruje.

Na Zieloną tramwaje nie wrócą jeszcze długo

Mniej szczęścia mieli pasażerowie tramwajów kursujących po drugim z przecinających się na skrzyżowaniu ciągów tramwajowych: na ul. Zielonej ruch zawieszono w kwietniu 2021 r. Obecnie władze Łodzi planują modernizację ul. Zielonej wraz z torowiskiem, jednak będzie ona mogła nastąpić dopiero w latach 2024-2027 – i to pod warunkiem, że niedawne przesunięcie terminu ukończenia tunelu nie wymusi odłożenia tych planów na dalszą przyszłość.

Wykonawca informuje też o przygotowaniach do wzmocnienia gruntu na trasie zaplanowanego przejścia tarczy TBM. Trwają pierwsze iniekcje, które będą kontynuowane w trakcie drążenia i po jego zakończeniu. Łącznie obejmą one obszar ok. 45 tys. metrów kwadratowych.

Jednocześnie światło dzienne ujrzały nowe wizualizacje obiektu. Część komentatorów zwraca uwagę na niekorzystny dla pasażerów układ schodów, wydłużający drogę z powierzchni ziemi do podziemnych peronów na poziomie -3. Na obu poziomach pośrednich znajdą się lokale handlowe i usługowe.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tunel średnicowy w Łodzi. Jakie prace wykona miasto?

Przestrzeń

Tunel średnicowy w Łodzi. Jakie prace wykona miasto?

Witold Urbanowicz 02 października 2020

Ruszyła produkcja tubingów dla tunelu kolejowego w Łodzi

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tunel średnicowy w Łodzi. Jakie prace wykona miasto?

Przestrzeń

Tunel średnicowy w Łodzi. Jakie prace wykona miasto?

Witold Urbanowicz 02 października 2020

Ruszyła produkcja tubingów dla tunelu kolejowego w Łodzi

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5