Bardzo ambitne plany zaangażowania się w sektor komunikacji autobusowej przedstawił dziś w Łodzi tamtejszy urząd marszałkowski. Obsługą komunikacyjną ma zostać objętych sto kilkadziesiąt miejscowości, do których dziś nie dociera żadna linia autobusowego transportu zbiorowego. Nowe linie mają zacząć funkcjonować już 1 września.
Władze województwa łódzkiego przedstawiły dziś w Łodzi swoje plany dotyczące zaangażowania w sektor autobusowych połączeń regionalnych. Zamierzenia marszałka są bardzo ambitne: chce on pozyskać w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych dotację do utrzymywania aż 29 nowych linii komunikacyjnych. Ma to pozwolić na objęcie obsługą komunikacyjną stu kilkudziesięciu miejscowości, które dziś pozbawione są jakiegokolwiek transportu publicznego.
Połączenia także na peryferiach regionu
Przed złożeniem do wojewody wniosku o dofinansowanie marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber podsumował jego założenia podczas krótkiej konferencji prasowej. – Mogę zagwarantować, że 1 września autobusy wyjadą na nowe trasy – mówił. Podkreślał przy tym, że ostateczny kształt siatki połączeń będzie wynikiem ustaleń władz samorządowych z wojewodą, ale decyzje w tej sprawie mają zapaść w ciągu kilku najbliższych dni.
Na liście połączeń, które zamierza utworzyć UMWŁ, znalazły się trasy z Tomaszowa Mazowieckiego do Rawy Mazowieckiej przez Chociw i druga przez Żelechlinek, do Brzezin, Tuszyna i Drzewicy, z Sieradza do Łasku, Wieruszowa i Złoczewa, z Bełchatowa do Piotrkowa Trybunalskiego, Ruśca i Radomska, ze Skierniewic do Białej Rawskiej, Kiermozi, Łowicza i Czerniewic, z Łęczycy do Dąbrowic, Uniejowa i Ozorkowa, z Piotrkowa do Łodzi, z Opoczna do Klewia, Brudzewic, Piotrkowa i Tomaszowa, z Szadku do Łodzi, z Wielunia do Strug, Odjakowa, Wieruszowa i Zdzierczyzny oraz z Działoszyna do Sieradza.
Stosunkowo wysoka częstotliwość kursów
Grzegorz Schreiber podkreślał przy tym, że skala wykluczenia komunikacyjnego jest obecnie tak duża, że założony plan nie wypełnia wszystkich potrzeb. Dodał, że projekt siatki połączeń jest wypadkową zidentyfikowanych przez mieszkańców potrzeb i możliwości logistycznych przewoźników. Mówił też, że na przygotowanie przedsięwzięcia jest bardzo niewiele czasu, ale szczegóły będą mogły być modyfikowane później.
Być może jednym z nich będzie częstotliwość kursów. – Chcielibyśmy, by na wszystkich liniach realizowane było sześć do ośmiu par – stwierdził marszałek. Zaznaczył jednak, że przynajmniej w początkowym okresie zapewne będą linie, na których połączenia będą wykonywane rzadziej. Być może ofertę uda się uzupełnić w styczniu przyszłego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.