Łódzki urząd marszałkowski rozwiązał umowę z dotychczasowym wykonawcą planu transportowego, warszawskim Blue Ocean Business Consulting. Województwo musi znaleźć więc nowego autora dokumentu. Plan powstanie z co najmniej kilkumiesięcznym opóźnieniem. Stwarza to problemy dla samorządów niższego szczebla.
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego rozstrzygnął przetarg na wykonanie wojewódzkiego planu transportowego już w kwietniu zeszłego roku. Dokument miał być gotowy do końca lutego 2014. Plan pojawi się jednak z co najmniej kilkumiesięcznym opóźnieniem. Samorząd rozwiązał bowiem umowę ze zwycięzcą przetargu, a nowy podmiot nie został jeszcze wyłoniony.
„Blue Ocean” nie wywiązał się z umowy
– Województwo Łódzkie rozwiązało 28 lutego 2014 r. umowę z wykonawcą opracowania „Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030” na skutek niewywiązywania się z warunków umowy – tłumaczy Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej urzędu marszałkowskiego.
Jedynym kryterium wyboru wykonawcy była cena
Wykonawcą wybranym w zeszłorocznym postępowaniu była warszawska firma „Blue Ocean” Business Consulting sp. z o.o. – prezesem jej zarządu jest były prezes PKP Intercity Czesław Warsewicz. Przedsiębiorstwo wykonało podobne opracowania dla województwa warmińsko-mazurskiego oraz dla Siedlec, Zamościa, Radomia i kilku powiatów. Jedynym kryterium wyboru oferenta w przetargu ogłoszonym przez UMWŁ była cena – ta zaproponowana przez zwycięską firmę wynosiła 145017 zł.
Znacznie taniej niż inni oferenci
Pozostałe pięć ubiegających się o zamówienie podmiotów zaoferowało znacznie wyższe niż „Blue Ocean” stawki. Druga z ofert – wrocławskiego Konsorcjum „Trako” Wierzbicki i Wspólnicy – otrzymała zaledwie 58,37 punktów przy 100 dla najtańszej oferty. Najdroższa z nich – zgłoszona przez WYG International – była natomiast niemal czterokrotnie droższa od wybranej. „Blue Ocean” chciało też wykonać plan o wiele taniej niż zakładało województwo przed otwarciem ofert. UMWŁ przeznaczył na opracowanie 370330 zł.
Kto będzie następcą „Blue Ocean”?
Wciąż nie wiadomo ani kiedy ostatecznie powstanie dokument, który powinien być gotowy dwa miesiące temu, ani kto będzie jego autorem. – Wykonawca planu transportowego zostanie dopiero wyłoniony – mówi Jacek Grabarski. Opóźnienie publikacji wojewódzkiego planu jest o tyle istotne, że w zgodzie z nim powinny pozostawać analogiczne dokumenty powiatów i gmin regionu łódzkiego, a mija już ustawowy termin ich publikacji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.