PKP SA projektują przebudowę dworca kolejowego w Płyćwi. Dawną świetność ma więc odzyskać kolejny obiekt zlokalizowany przy historycznej Drodze Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Na remont oczekuje wciąż natomiast dworzec w podłódzkim Ozorkowie.
Remont dworca kolejowego w Płyćwi w północnej części województwa łódzkiego jest zapowiadany od lat. W 2017 r. obiekt znalazł się na liście budynków, które PKP SA chciały zmodernizować w perspektywie roku 2023. W 2022 r. spółka potwierdziła zaś zamiar realizacji inwestycji, wskazując, że wkrótce podjęte zostaną dalsze kroki.
Prace także w większych miejscowościach
Teraz do startu długo oczekiwanej inwestycji jest bliżej. – Przebudowa dworca w miejscowości Płyćwia jest na etapie prac projektowych – zapewnia Agnieszka Jurewicz z Wydziału ds. Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych. Odnowy powinien więc doczekać się obiekt stojący przy historycznej Drodze Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Dziś zatrzymują się tam pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej ze Skierniewic do Łodzi.
Płyćwia to wieś zamieszkała przez ok. 500 osób. Pozostałe inwestycje dworcowe, jakie są realizowane aktualnie przez PKP SA na terenie województwa łódzkiego, dotyczą miejscowości większych: trwa przebudowa dworca Łódź Kaliska, w ramach której powstanie praktycznie nowy budynek. Remontowany jest zabytkowy gmach w Skierniewicach, a istniejący obiekt w Koluszkach ma zostać zastąpiony tzw. dworcem systemowym. – Prace budowlane toczą się też w związku z inwestycjami w Gałkówku i Rokicinach – stwierdza nasza rozmówczyni.
Ozorków czeka na decyzję
Żadne roboty nie są natomiast prowadzone w Ozorkowie, a tamtejszy dworzec odbiega znacząco swoim wyglądem od innych dworców w aglomeracji łódzkiej. – Dworzec w Ozorkowie został zamknięty co najmniej piętnaście lat temu – usłyszeliśmy od przedstawicielki PKP SA. Spółka nie ma dokładnych informacji na temat przyczyn wyłączenia obiektu z eksploatacji. Choć na tamtejszej stacji przystają pociągi ŁKA do Kutna, Polregio do Torunia i Bydgoszczy czy PKP Intercity do Gdyni, pasażerowie nie mogą skorzystać choćby z poczekalni.
Pod koniec 2023 r. gmach przeszedł przegląd, po którym jego stan techniczny oceniono na dostateczny. – Budynek kwalifikuje się do generalnego remontu – przyznaje przy tym Agnieszka Jurewicz. Czy wkrótce prace zostaną podjęte? Na razie nie ma w tej sprawie żadnych konkretnych ustaleń. Póki co PKP prowadzą analizy dotyczące programu inwestycji dworcowych na lata 2024 – 2030. Dopiero po ich zakończeniu możliwe będzie wskazanie ewentualnych konkretów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.