Samorząd regionu łódzkiego podsumował pierwsze dwa miesiące funkcjonowania autobusowej linii ŁKA do Budziszewic Łódzkich i Będzelina. Pojazdy obsługiwane przez PKS Skierniewice nie jeżdżą wypełnione, ale województwo jest zadowolone z wyników frekwencji. Zapowiada też rozwój siatki autobusowej komunikacji dowozowej.
Sieć połączeń dowozowych uruchamianych pod szyldem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest regularnie rozwijana. W marcu wystartowała nowa linia do Rawy Mazowieckiej, a funkcjonujące wcześniej trasy do Zelowa i Parzęczewa zostały wydłużone do Szczercowa i Leźnicy Wielkiej. Nieco wcześniej, bo w lutym, zainaugurowano zaś przewozy na odcinku Będzelin – Koluszki – Budziszewice Łódzkie.
Ok. 3 tys. podróżnych miesięcznie
O ile póki co trudno jeszcze oceniać popularność najnowszych połączeń kolejowej komunikacji autobusowej (KKA), można już podsumować pierwszy okres funkcjonowania trasy łączącej stację w Koluszkach z Budziszewicami i Będzelinem. – Na linii ŁA5 z przejazdów KKA skorzystało ok. 6100 osób – podsumowuje Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. To dane aktualne na 27 marca, obejmują więc praktycznie dwa pierwsze miesiące obsługi trasy.
Autobusami ŁKA podróżowało więc średnio nieco ponad sto osób dziennie. To z kolei przekłada się na kilku pasażerów na kurs. – Jeśli chodzi o frekwencję na uruchomionych dotychczas liniach komunikacyjnych, oceniamy ją jak najbardziej pozytywnie – komentuje samorząd. Zaznacza też, że obserwowany jest ciągły wzrost popularności dowozowych kursów.
Autobusów nie zastąpi pociąg
Niedawno ŁKA zapowiedziała, że w kolejnych miesiącach zamierza rozszerzać siatkę połączeń o nowe trasy, np. z Lutomierska do Pabianic. Samorząd również informuje o planach rozbudowy systemu KKA, nie podaje jednak w tej sprawie żadnych konkretów. – Informacje co do kształtu oferty będą podawane sukcesywnie – zapewnia jedynie UMWŁ.
Linia ŁA5 przebiega na swoim odcinku Koluszki – Budziszewice Łódzkie równolegle do istniejącej linii kolejowej do Regien. Przystanek ten był zresztą w przeszłości określany także jako Budziszewice Łódzkie. Trasa jest wykorzystywana głównie na potrzeby wojska i od ok. trzech dekad nie jest tam prowadzony regularny ruch pasażerski. Tak też zresztą pozostanie, bo region nie ma planów zastąpienia autobusów pociągami. – Sieć transportowa, na której organizator będzie organizował kolejowe przewozy o charakterze użyteczności publicznej, została określona w Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030 i nie obejmuje połączenia kolejowego do Regien – tłumaczą służby prasowe urzędu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.