Kończą się prace infrastrukturalne w podłódzkim Głownie. Za ok. dwa tygodnie otwarty ma zostać tam nowy przystanek kolejowy zlokalizowany przy ul. Wiejskiej. Inwestycja poprawi dostęp do kolei w północnej części miasta.
Na przełomie maja i czerwca tego roku
ruszyła opóźniona budowa nowego przystanku kolejowego Głowno Północne – początkowo zakładano, że inwestycja wystartuje w styczniu. Po trzech miesiącach roboty są już na finiszu. Zarządca infrastruktury zapowiada, że pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z obiektu 1 września.
Dodatkowy postój ŁKA na trasie do Łowicza
– Przystanek zapewni mieszkańcom i podróżnym lepszy dostęp do pociągów w kierunku Łodzi i Łowicza – ocenia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Podobnie jak istniejąca stacja Głowno, obiekt znajduje się bowiem przy linii nr 15 łączącej Łódź Kaliską z Bednarami w pobliżu Łowicza. Zatrzymają się tam wyłącznie pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Trasa do Łowicza jest jedną z trzech najpopularniejszych linii komunikacyjnych obsługiwanych przez tego samorządowego przewoźnika.
Na odcinku przebiegającym przez Głowno linia nr 15 ma charakter jednotorowy. Za ok. 1,6 mln zł PLK wybudowały więc jeden peron jednokrawędziowy. – Przystanek powstał przy przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. Wiejskiej – opisuje nasz rozmówca. Zapewnia, że na wybudowanym już peronie staną wiaty i ławki.
Inwestycja finansowana z budżetu państwa
– Bezpieczne podróżowanie po zmroku zapewni zaś LED-owe oświetlenie – usłyszeliśmy od przedstawiciela Polskich Linii Kolejowych. Standardowo powstaną też ścieżki naprowadzające dla niewidomych. Aktualnie kończą się procedury administracyjne związane z dopuszczeniem przystanku do użytkowania. Prace zostały sfinansowane w ramach rządowego programu przystankowego na lata 2021 – 2025.
Niespełna 15-tysięczne Głowno leży w północnej części powiatu zgierskiego na rubieżach aglomeracji łódzkiej. Funkcjonująca tam stacja kolejowa Głowno zlokalizowana jest w pewnym oddaleniu od centrum. W przeszłości ŁKA uruchamiała dowozową linię autobusową mającą ułatwić dojazd na dworzec mieszkańcom terenów znajdujących się w większej odległości od stacji, jednak połączenie zostało zlikwidowane z uwagi na niską frekwencję.