Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie linie podmiejskie: Podwykonawca do Zgierza, drobny remont w Konstantynowie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
10-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódzkie linie podmiejskie: Podwykonawca do Zgierza, drobny remont w Konstantynowie
Fot. Kasper FiszerTramwaj w Ozorkowie (fot. archiwalna)
Zarząd Dróg Wojewódzkich przekonuje, że zlecony przezeń remont fragmentu toru linii lutomierskiej ma sens, bo gminy wciąż planują przywrócenie kursowania tramwajów linii 43B Łódź – Konstantynów Łódzki – Lutomiersk. Tymczasem łódzkie MPK zapowiada, że ogłosi drugi przetarg na obsługę podmiejskich połączeń autobusowych zastępujących tramwaje do Ozorkowa i Zgierza. Zostały one uruchomione w lutym 2018 r. wraz z zawieszeniem funkcjonowania linii 45 i 46.

Sytuacja tramwajowych linii podmiejskich regionu łódzkiego wydaje się coraz trudniejsza. Samorząd Konstantynowa Łódzkiego poinformował bowiem w tym tygodniu, że nie zgromadzi wystarczających środków, by w pełni sfinansować piętnastoprocentowy wkład własny w inwestycję, która miała objąć przede wszystkim remont torowiska i sieci trakcyjnej. Realizacja przedsięwzięcia, na które pozyskano już środki unijne, stoi więc pod dużym znakiem zapytania.

Samorządy zapewniły ZDW o chęci przywrócenia ruchu tramwajowego

Niebawem rozpoczną się jednak prace prowadzone przez Zarząd Dróg Wojewódzkich, które obejmą m.in. przebudowę krótkiego odcinka torowiska i jednego peronu przystankowego w miejscu kolizji drogi z pasem tramwajowym. Zostaną one przeprowadzone na terenie Konstantynowa, ale już za trójkątem manewrowym, na którym zawracały tramwaje oznaczone symbolem 43A (linii Łódź – Konstantynów), a więc na trasie linii 43B (Łódź – Konstantynów – Lutomiersk).

– Przebudowa fragmentów torowiska ma oprócz modernizowanych kolizji dodatkowo uzasadnienie, gdyż gminy Lutomiersk i Konstantynów nadal chcą przywrócenia połączenia na tej trasie, o czym informowano nas m.in. na spotkaniu w kwietniu br. w ramach budowy tramwaju regionalnego ze środków RPO – tłumaczy Marcin Nowicki, kierownik zespołu ds. informacji Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. – W przypadku realizacji tych projektów byłoby trudno ingerować w przyszłości w przebudowaną dopiero DW-710 – podkreśla. Obecnie nie ma jednak konkretnych planów finansowania kompleksowego remontu linii lutomierskiej, bez którego wznowienie ruchu nie będzie możliwe.

Czy BP Tour ponownie wystartuje w przetargu „zatramwajowym”?

Pewne problemy ma też łódzkie MPK, które musi uruchamiać szereg dodatkowych brygad autobusowych na liniach 43A, 43B, Z45 (do Zgierza) i Z46 (do Ozorkowa). Przewoźnik chciał oddać obsługę części tras podmiotowi zewnętrznemu. Przetarg nie przyniósł jednak oczekiwanego rozstrzygnięcia, bo jedyna złożona w nim oferta firmy BP Tour Piotr Brewczak została odrzucona ze względów formalnych.

– Będziemy ogłaszać przetarg od nowa – zapowiada Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Mimo rozpoczęcia dostaw nowych autobusów miejska spółka nie zrezygnowała więc z planu zmniejszenia własnego uruchomienia.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5