Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie: Nowe linie autobusowe bez dotacji z FRPA

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
09-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódzkie: Nowe linie autobusowe bez dotacji z FRPA
fot. ŁKA
Samorząd województwa łódzkiego poinformował, że ani w 2023, ani w 2024 r. autobusowe linie funkcjonujące pod szyldem ŁKA nie będą wspierane z rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Region zdecydował się na formułę kolejowej komunikacji autobusowej, co pozwoli w zamian np. na pełną integrację taryfową. Trwa konstrukcja przyszłorocznej oferty regionu w zakresie pozostałych połączeń autobusowych.

W tym miesiącu wystartować mają autobusowe połączenia realizowane pod szyldem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Linie obsłuży taborem wojewódzkim PKS Skierniewice, który realizuje też kursy na innych trasach, których funkcjonowanie finansowane jest z budżetu województwa łódzkiego. W ich przypadku samorząd korzysta ze wsparcia z rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych, co zmniejsza wysokość dotacji asygnowanej z budżetu marszałka.

Środki wyłącznie z kasy regionu

W przypadku dodatkowych linii ŁKA system finansowania ma być jednak inny. Łódzkie nie otrzymało przyznawanego przez wojewodę wsparcia z FRPA na rok 2023. Wiemy już, że nie będzie się o nie ubiegać także w roku kolejnym. – Nowe linie dowozowe do kolei planowane do uruchomienia przez ŁKA na zlecenie samorządu województwa łódzkiego będą funkcjonować w formule kolejowej komunikacji autobusowej – wskazuje Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Pozwoli to regionowi np. na pełną integrację taryfową z zachowaniem kolejowego systemu zniżek. Kosztem tego rozwiązania jest natomiast utrata możliwości pozyskania wsparcia zewnętrznego na opłacenie realizacji kursów. Linie będą finansowane ze środków budżetu województwa łódzkiego – potwierdzają służby prasowe marszałka.

Oferta linii PKS pozostaje niewiadomą

Utrzymany ma zostać przy tym funkcjonujący od 2019 r. system linii użyteczności publicznej realizowanych bezpośrednio na zlecenie UMWŁ przez przedsiębiorstwa PKS i spółkę Wicher Travel. Podobnie jak w latach ubiegłych, pewnym problemem jest jednak pewność ciągłości przewozów. Roczny cykl kontraktowania wsparcia FRPA sprawia, że pasażerowie nie mogą być przekonani, że wykorzystywany przez nich kurs gwarantujący np. dojazd do pracy czy szkoły zostanie zachowany w 2024 r., choć do stycznia pozostały już mniej niż dwa miesiące.

– Aktualnie trwa przygotowywanie i kompletowanie wniosku o objęcie przewozów dopłatą z FRPA na rok 2024 – informuje urząd marszałkowski. Nie podaje przy tym szczegółów dotyczących ewentualnych zmian w stosunku do stanu obecnego. – Ostateczny kształt oferty zostanie zaprezentowany po rozpatrzeniu wniosku przez wojewodę łódzkiego – usłyszeliśmy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5