Województwo łódzkie poinformowało, że nie będzie dłużej dotować połączenia z Wielunia do Zdzierczyzny. Przewoźnik, który realizuje tam zainaugurowane we wrześniu kursy, osiąga bowiem zyski. To pierwszy taki przypadek na sieci utworzonej niedawno sieci linii wojewódzkich.
Jak
informowaliśmy już na naszych łamach, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zamierza rozszerzyć wraz z początkiem stycznia sieć autobusowych połączeń dotowanych z kasy marszałka przy wsparciu rządowego tzw. funduszu autobusowego. 1 stycznia 2020 r. powstanie 8 nowych linii. Dziś jest ich 29, a po zmianach samorząd będzie organizatorem łącznie 36 połączeń. Oznacza to, że jedna z tras straci dofinansowanie.
Wpływy przekroczyły najśmiejsze oczekiwania. „Trasa była potrzebna”Potwierdziły to służby prasowe samorządu, wskazując jednocześnie, że nie oznacza to likwidacji kursów. – Jedna z dotychczas istniejących linii, Wieluń – Zdzierczyzna – Wieliń, nie będzie korzystała z dofinansowania. Generuje ona bowiem dochód, warunkiem zaś korzystania z Funduszu jest deficytowy charakter połączenia – poinformował nas Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
– W praktyce oznacza to, że linia taka była potrzebna – ocenia dotychczasowy organizator. – Zgodnie z deklaracją przewoźnika będzie ona w dalszym ciągu dunkcjonować jako linia komercyjna, co oznacza, że pasażerowie nie odczują zmian – zapewnia samorząd. Połączenie obsługiwane jest przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Wieluń.
UMWŁ: Słuchamy uwag mieszkańców i operatorówUMWŁ deklaruje również, że przy przygotowywaniu ośmiu kolejnych połączeń wziął pod uwagę potrzeby zgłaszane przez mieszkańców po utworzeniu pierwszych 29 tras. Na 28, które pozostaną nadal w rozkładzie jazdy, mają zostać wprowadzone pewne zmiany w rozkładach. Te również wynikać mają z docierających do Urzędu sygnałów. – Uwagi zgłaszają zarówno mieszkańcy województwa, jak i operatorzy – czytamy w przesłanym do naszej redakcji komunikacie.
Oto pełna lista linii, które będą dotowane od stycznia 2020 r.: Tomaszów Mazowiecki – Chociw – Rawa Mazowiecka, Tomaszów Mazowiecki – Żelechlinek – Rawa Mazowiecka, Tomaszów Mazowiecki – Głuchów – Brzeziny, Tomaszów Mazowiecki – Będków – Czarnocin, Tomaszów Mazoqiwcki – Gapinin – Brudzewice, Sieradz – Szadek – Łask, Sieradz – Lututów – Wieruszów, Sieradz – Burzenin – Złoczew, Bełchatów – Wola Krzysztoporska – Piotrków Trybunalski, Bełchatów – Kalisko – Radomsko, Bełchatów – Szczerców – Rusiec, Skierniewice – Rawa Mazowiecka – Biała Rawska, Skierniewice – Łyszkowice – Łowicz, Skierniewice – Łowicz – Kiernozia, Skierniewice – Rawa Mazowiecka – Czerniewice, Łęczyca – Świnice Warckie – Uniejów, Łęczyca – Krośniewice – Dąbrowice, Łęczyca – Ozorków – Aleksandrów Łódzki, Piotrków Trybunalski – Tuszyn – Łódź, Opoczno – Przyłęk – Ciechomin, Opoczno – Inowłódz, Opoczno – Sławno – Tomaszów Mazowiecki, Opoczno – Kałek – Piotrków Trybunalski, Szadek – Wodzierady – Łódź, Wieluń – Strugi, Wieluń – Pajęczno – Osjaków, Wieruszów – Lututów – Wieluń, Działoszyn – Wieluń – Sieradz, Piotrków Trybunalski – Wola Krzysztoporska – Radomsko, Pajęczno – Strzelce Wielkie – Radomsko. Brzeziny – Stryków – Głowno, Rawa Mazowiecka – Żelechlinek – Koluszki, Piątek - Wola Kałkowa - Łowicz, Poddębice – Wartkowice – Aleksandrów Łódzki, Aleksandrów Łódzki – Lutomiersk – Łask i Szczerców – Widawa.